Näsklämma

Nu när det blivit varmt och skönt i vattnet, och hysteriskt varmt ovanför det, måste det rollas en hel del för att ha så roligt som möjligt under paddelturen. Och det går jättebra, ända tills jag försöker kombinera näsklämman med solkrämen. När den väl börjat glida är det kört, och så börjar jag svälja saltvatten på ett mycket otrevligt sätt. Tyvärr är varken solkräm eller näsklämma förhandlingsbart. Vad ska jag göra?!?
/Lina

Vad har du för näsklämma? Har du en sådan där liten plastögla som de säljer i sportaffärer/simhallar eller har du en "riktig" med metallfjäder?

Har du plastöglan så kan du ju testa att gå över till metallvarianten som sitter mycket bättre… har du redan metall så har jag inte något direkt bra förslag…

…mer än jag sett en del använda cyklop, men det är kanske inte så kul…

Alternativ 1: Vänj dig att rolla utan näsklämma. I saltvatten är det mindre obehagligt än i sötvatten.

Alternativ 2: Cyklop som täcker näsan

kolla med rockwater.se de har en riktigt bra klämma. funkade kanon tillsammans med solkräm hela helgen.

Bra klämma är

som sagt en med räfflade gummiputor och metallfjäder. Den klarar ganska säkert solkräm.

Ett alternativ är hatt. Ett annat löst nässkydd i tyg på solglasögonen.

Ett cool trick är att lägga hatten på kajakens botten när kajaken ligger upp och ned och att fånga brättet med ena handen när du har greppat paddelskaftet och sedan göra Eskil och så kallt placera hatten åter på skulten. Vore nått du kunde glänsa med på 30-årsskivan om två veckor.

Thure

Telefon

knatte; sa:
nene; sa:
kolla med rockwater.se de har en riktigt bra klämma. funkade kanon tillsammans med solkräm hela helgen.

Någon som vet om någon affär i GBG, säljer denna eller lika bra klämmor ??

När det gäller så små och lätta saker brukar jag ta till telefonen och be dom skicka i ett kuvert med ett postgiro inbet.kort. För 11 kronor (< 100 g) i porto får man mycket uträttat på kort tid.

Per Brune

progg; sa:
knatte; sa:
nene; sa:

Någon som vet om någon affär i GBG, säljer denna eller lika bra klämmor ??

Escape i Önnered har några stabila tyska varianter. "Zölzer Essen" står det på förpackningen…

Aha. då skall jag kolla med Escpape i första hand, nästa gång jag paddlar förbi *ler*
I annat fall så får det bli kuvertet och porto som gäller.. Tyckte 60 spänn för frakt/porto var overkill på en sak som kostar 100 pix..

knatte; sa:
Tyckte 60 spänn för frakt/porto var overkill på en sak som kostar 100 pix..

Ville dom ha 60 spänn i porto för att skicka ett brev på dryga 20 g, så vill dom nog inte säja :(

Min näsklämma väger 18 g inklusive en lina. Och för ett inrikes brev på max 100 g betalar jag och alla jag känner 11 spänn och då får man brevet hemburet, vardagen efter man postat brevet.

En privatlektion från Clover kanske dom skulle ha nytta av :). Strunta i kartonger, lägg grejen i ett brev och skicka med postgiroinbetalningskort.

Betalar man mer än 11 spänn i porto för en näsklämma gynnar man bara Posten i onödan.

Per Brune

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg