Jorå, Storvretaspåren är fina den del av vintern det är snö. Körs ofta upp dagen efter snöfall. Av samma anledning är det dock mycket folk, nästan så många att man får "åka tåg" på det korta 2,5-kilometersspåret som är elbelyst.
Man kan även ta en skogsväg (start på samma ställe som elljusspåret, parkering bredvid IP), och åka inåt skogen. Blir längre och flackare, bra stakträning. Kan inte säga något om hur sträckningen av det spåret ser ut i år dock.
Tidigare år har det även funnits bra spår i metropolen Jälla, strax söder om Storvreta. Jag har aldrig utgått därifrån, utan bara kommit dit när jag "freestylat" vidare i diverse skoterspår med utgångspunkt i Storvreta. Tror det kan vara mindre folk och mer kuperat i Jälla. Man kommer dit via väg 288.
Felet med dessa spår i södra (för mig alltså) Sverige är att de prepareras utifrån att snölagret alltid är förväntat tunt, dvs den snö som finns packas väldigt lite för att undvika genomslag av stenar mm. Det får effekten att spåret är sönderåkt på en dag, och man tvingas spåra varje dag.