Av någon outgrundlig anledning har jag fått punka på mitt bakdäck ca 5 gånger på ungefär lika många veckor. Jag har använt cykeln några få gånger i veckan och den är inte utsatt för någon särskilt hård prövning alls. Framhjulet har inte punkat sedan jag köpte cykeln (ca 1.5 år sen) men bakhjulet löper amok.
Senaste gången jag lagade punkan så kände jag igenom insidan på däcket, fälgen och även ett skydd av gummi som ligger mellan slangen och fälgen. Ingenting var vasst eller spetsigt där och för säkerhets skull duschade jag alltihopa också.
För att vara på säkra sidan har jag använt nya slangar från Clas Ohlson varje gång. Slangarna kostar 29:- vilket gör att jag funderar lite över kvalitén på dem.
Någon som varit med om något liknande och har något tips? =)
Senaste gången jag lagade punkan så kände jag igenom insidan på däcket, fälgen och även ett skydd av gummi som ligger mellan slangen och fälgen. Ingenting var vasst eller spetsigt där och för säkerhets skull duschade jag alltihopa också.
För att vara på säkra sidan har jag använt nya slangar från Clas Ohlson varje gång. Slangarna kostar 29:- vilket gör att jag funderar lite över kvalitén på dem.
Någon som varit med om något liknande och har något tips? =)