For till fjälls med familjen och grannarna för något år sedan. Startade kvällen före med att yngsta dottern började kräkas. Fan tänkte vi men vi hoppas på att det går över under natten, till fjälls ska vi.
Hon spydde upp den lilla frukost hon fick in men sa att "jodå, jag mår bra..." en riktigt hjältinna. Så med bilen packad med spypåsar for vi iväg ialla fall. Spyr ytterligare en gång på vägen och vi börjar omvärdera vårat omdöme som föräldrar. Stannar på bensinstation för tankning av både bil och chaufför. Dottern vill nu ha en piggelin och visst får hon det. Barn som spyr får ofta det dom vill. Efter glassen var hennes magproblem borta. Mådde bra och var hungrig igen som vanligt. Kommer fram till stugan i fjällen, 6 sängar och en bäddsoffa. Soffan visade sig fungerat som toalett åt den döda råtta som låg där. Ingen reception att ringa heller förrän dan efter. Damma damsuga skura borsta och feja innan sovdags. Vaknar natten mot söndag av ett konstigt ljud, regn?!. Visst var det spöregn. Tur vi packade med playstation. Fyra barn i en liten stuga med el och tv som tur var. Måndag, äntligen slalomväder. Iväg i backarna och oj vad det gick. Alla åkte överallt. God lunch och omväxlande sol och storm. Avslutar dagen med ett litet skutt i ett litet hopp. Landar på ett sätt som inte finns beskrivet i böckerna. Dagen efter konstaterade doktorn att det förmodligen var både menisk och korsband som var skadat men att det gick inget att göra innan svullnaden gått ned. Kryckorna kostade 150:-. Övriga familjen åkte slalom och badade och hade kul. Jag spelade playstation. Året efter undvek jag hoppet.... Men vi hade kul.
Roland
Fantastisk berättelse! :-D