Mysko byte.

Jag tror att vi alla är överens om att man inte ska privatanvända arbetsgivarens resurser. Som exempel varken läser eller skriver jag på Utsidan före klockan 18 på dagarna.

Tydligen skarvar Nordesjö när han skriver, för inlägget är daterat 17:50. Är det till att ha semester, månntro? Påminn mig att aldrig lita på när den mannen talar om hur stora fiskar han fått!

Transporter är lite kul. Det kostade t ex mig <200kr att få TVÅ Berghaus Vulcan uppskickade från Holland, medan det kostar 70-80 spänn att skicka en t-shirt inom Sverige... Men så är ju också våran post jääääkligt bra. Paketen riktigt njuter av den Svenska Posten.

Senast ändrad:
Han kan ju ha suttit hemma också ;)
Desto värre! VAB=utsidan.se

Själv arbetade jag hemifrån hela dagen, på egen dator. Tog ut en hel del mikroledighet som kompensation för slitaget på tangentbord och fläktar.

Å andra sidan sitter jag just nu och jobbar. Det är därför jag skriver på utsidan. När jag är ledig har jag inte tid.

Jag tänkte att det var en sån uppenbar lögn att jag inte behövde en sån här: :)
Man får ju inte ihop 8000 kottar på kvällssurfning.

(Lite stolt över att jag faktiskt fick in det 17:50)

Jag tänkte att det var en sån uppenbar lögn att jag inte behövde en sån här: :)
Man får ju inte ihop 8000 kottar på kvällssurfning.

(Lite stolt över att jag faktiskt fick in det 17:50)

Å anra sidan tycker jag mig efter ett tag kunna dra slutsatsen att de flesta är mer aktiva på jobbet än hemma. Det är alltid fler olästa dagtid än kvällstid.

Å anra sidan tycker jag mig efter ett tag kunna dra slutsatsen att de flesta är mer aktiva på jobbet än hemma. Det är alltid fler olästa dagtid än kvällstid.

Är väl det som kallas "förena nytta med nöje"

Fast som arbetsgivare får man juh kalla skälvan när man ser vilka tidstjuvar det finns här ;)

Tur att det inte är min personal iaf :) (dom lägger bara harpan)

//MD

Är väl det som kallas "förena nytta med nöje"

Fast som arbetsgivare får man juh kalla skälvan när man ser vilka tidstjuvar det finns här ;)

Tur att det inte är min personal iaf :) (dom lägger bara harpan)

//MD
Chefen skriver på utsidan, personalen lägger "harpan", inte undra på att börsen rasar...

"Utsidan" är det korrekta svaret på "Vad gör du när Kelda gör jobbet?"

Notera inlägg tid: 22.35 Chefens arbetstid: 9-18 , "i rest my case" ;)

(hmm, undra om harpan går att radera ur deras datorer?)
Doktorandens arbetstid då? :)

Eftersom harpan är ett av Windows fundament, ungefär som "utforskaren" och "anteckningar", så kan du inte ta bort det. Om du försöker, så kollapsar hela systemet ganska snart. Tänk på en ballong: Bara du sticker den med en liten, liten nål...

pang.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Närking byte av tält Bo och sova 6
Almgren Byte tältgolv Hilleberg Stalöon Bo och sova 14

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg