Nu när det inte går och köpa den vanliga myggspiralen mera i butiker så funderar jag vad man annars kan använda sig av i en stuga utan el? Inte dom nya med gaspatroner för dom räcker ju inte länge utan det nåste vara något som håller och fungerar ett tag även?...Någon som kan tippsa en bra produkt?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Myggspiral
- Trådstartare avslutat_medlemskap_2012
- Start datum
Thermacell backpacker! Då kan du ha en vanlig gasbehållare som räcker lääänge!
Komplettera med dessa "myggbrickor" när orginalsatsen tar slut:
Refillmattor myggskydd 10-pk | Ryobi ONE+ OBR1800 | Jula
Myggskyddsmattor som passar Ryobis myggskydd OBR1800 (004-637). Varje matta ger minst 4 timmars skydd.
www.jula.se
Jo jag har set denna men den är dyr i drift......måste finnas något annat?...får googla och se om jag hittar något kanske.Thermacell backpacker! Då kan du ha en vanlig gasbehållare som räcker lääänge!
Refillmattor myggskydd 10-pk | Ryobi ONE+ OBR1800 | Jula
Myggskyddsmattor som passar Ryobis myggskydd OBR1800 (004-637). Varje matta ger minst 4 timmars skydd.www.jula.se
Jag tycker att det inte är särskilt dyrt om du köper ersättningsprodukter i stället för Thermacell orginal. Dom verkar räkna med att tjäna pengarna på att sälja myggplattor och gaspatroner. (Men det är givetvis en åsiktsfråga!)
Är dom förbjudna ? Jag har ett helt gäng i förrådet, är jag en brottsling nu ? Men som vanligt kan man googla.
https://www.skittfiske.se/myggolf/223230/myggolf-spiral-myggolf-beskytter-mot-mygg-og-knott
https://www.skittfiske.se/myggolf/223230/myggolf-spiral-myggolf-beskytter-mot-mygg-og-knott
Borde väl gå att hitta myggspiraler fortfarande, eller har jag missa något nyligen infört förbud ?
Tyvärr är Radas myggspiral hopplösa att hitta nuförtiden, dom var grymt effektiva..till och med hästmyror trillade ner från tältväggarna av dom.
Tyvärr är Radas myggspiral hopplösa att hitta nuförtiden, dom var grymt effektiva..till och med hästmyror trillade ner från tältväggarna av dom.
Jo dom var mycket efektiva och nu ska det ju vara gas eller el och inte vill jag ha något av dessa lösningar. Har en stuga utan el visserligen ett diesel elverk men inte vill man starta den för och ta ihjäl mygg heller använder den endast till matlagning eller ladda upp batterier eller till andra elverktyg.. Har sett kopior på myggspiraler men dom är mindre och glesare och kostar mera än orginalet gjorde.Får söka vidare ?Borde väl gå att hitta myggspiraler fortfarande, eller har jag missa något nyligen infört förbud ?
https://www.utsidan.se/friluftsguiden/allmant/thermacell-backpacker-mosquito-repeller_4114Jo dom var mycket efektiva och nu ska det ju vara gas eller el och inte vill jag ha något av dessa lösningar. Har en stuga utan el visserligen ett diesel elverk men inte vill man starta den för och ta ihjäl mygg heller använder den endast till matlagning eller ladda upp batterier eller till andra elverktyg.. Har sett kopior på myggspiraler men dom är mindre och glesare och kostar mera än orginalet gjorde.Får söka vidare ?
Även om du inte ville ha en gaslösning, skulle jag be dig titta en gång till på Thermacells backpacker sätts ovanpå en vanlig campingaspatron åtgång 1.2g gas/timme, (myggplattorna som sätts på kan väl jämnställas med myggspirals kostnaden). En stor gastub (400g), varar ett tag.
Men erfarenhet av thermacells backpacker är att alla mygg försvinner efter 10min inom 20 kvm. Den effekten har jag aldrig hos någon myggspiral.
Har slängt ut gasolen för flera år sedan och kör elverket när jag behöver. Stugan är på 80 kvadrat och denna räcker inte utan då måste man ha flera. Myggspiralerna brukade brinna dagligen och dom höll borta myggen faktist.https://www.utsidan.se/friluftsguiden/allmant/thermacell-backpacker-mosquito-repeller_4114 Visa bilaga 34298
Även om du inte ville ha en gaslösning, skulle jag be dig titta en gång till på Thermacells backpacker sätts ovanpå en vanlig campingaspatron åtgång 1.2g gas/timme, (myggplattorna som sätts på kan väl jämnställas med myggspirals kostnaden). En stor gastub (400g), varar ett tag.
Men erfarenhet av thermacells backpacker är att alla mygg försvinner efter 10min inom 20 kvm. Den effekten har jag aldrig hos någon myggspiral.
Verkar finnas på nätet:
Myggspiral
Hitta bästa pris för ett stort urval produkter. Vi hjälper dig till ett bra och säkert köp.
www.pricerunner.se
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg