myggnätsmaterial sökes

Hej

Jag hade tänkt konstruera ett kupoltält, fast helt i myggnät. Jag söker därför en plats där jag kan köpa ett "myggnäts-tyg" som är robust nog att klara en sådan konstruktion. Jag har försökt köpa det som reservdel till tält, men misslyckats. Vet någon var jag kan få tag på detta material?

Tacksam för svar

Malin

Jysk har en del gardintyger som fungerar bra som myggnät. Inför sommaren scoutläger (där det beslutats att vi ledare skulle sova i vindskydd) sydde jag en påse med resår i öppningen som jag drar över huvudet och sovsäcken som skydd mot mygg.

Hittade billigt tyg till den på Jysk (egentligen av en slump, var inte alls där för att leta sånt). Det är visserligen finmaskigare än myggnät och dessutom blått, men det känns stadigt och bra i alla fall. De hade andra tyger med större maskor (men de lär inte vara knottsäkra).

Fördelen med att köpa i butik är ju att man kan känna på tyget.

Thru-hiker.com

Har bra mtrl till detta, köpte deras
"no see um netting"
"Description: For protection against nature's smallest creatures. Also excellent as a baffle material in down gear. This netting won't disintegrate like some of the cheap imports. 53" width. "
$3.95/yard

Har sytt ett nättält som jag har under min tarp och det är helt klart inget skräpmaterial.

/Mattias

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg