Hittade den i svart från ett Holländskt bolag https://www.careplus-shop.nl/mosquito-net-pop-up-dome-geimpregneerd för €45. Dock oklart om de kan skicka till Sverige.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Myggnätslösning till sovsäck(-söverdrag)?
- Trådstartare Moga
- Start datum
Ett tredje alternativ är Bug bivy från Outdoor research https://www.outdoorresearch.com/us/bug-bivy-242834 som väger 454 g.
Jag har haft det här som innertält, men som egentligen är till hammock. Knöt upp den i ett fäste och låg diagonalt i yttertältet. Räcker så, men knöt även upp det i fotänden för att kunna spänna "takåsen". Det borde kunna höjas med en stav, gren eller ryggsäck också. Har inte fått in insekter.
Vikt 200 g
www.huskygard.se/hangmattor-sovsystem/ovrig-tillbehor-hangmattor-sovsystem/dd-superlight-mosquito-net
Vikt 200 g
www.huskygard.se/hangmattor-sovsystem/ovrig-tillbehor-hangmattor-sovsystem/dd-superlight-mosquito-net
Senast ändrad:
Kan oxå rekommendera SeaTo Summit mosquito net nano!
Bara så du vet är svian eller svidknott på riksvenska, mellan 0,6-5 mm, dvs inget myggnät hjälper... Du ska nog be SeaTo Summit om ursäkt
Har haft ett SeaTo Summit nano net.
Som jag slängt.
Det släpper obehindrat igenom svi.
SeaTo Summit ville inte reklamera det, så jag undviker SeaTo Summit.
Bara så du vet är svian eller svidknott på riksvenska, mellan 0,6-5 mm, dvs inget myggnät hjälper... Du ska nog be SeaTo Summit om ursäkt
Det kommer aldrig att hända.Kan oxå rekommendera SeaTo Summit mosquito net nano!
Dessutom har du fel, det finns nät som skyddar mot svi.
Bland annat det här.
Men de där ser så låga ut! Vad hindrar flyfäna från att bita dig i näsan eller pannan om nätet ligger emot?Det kommer aldrig att hända.
Dessutom har du fel, det finns nät som skyddar mot svi.
Bland annat det här.
Jag sydde för många år sen en påse av tunt gardintyg från Rusta, en enkel påse med resår, som jag drar ner över huvudet och halvvägs ner över sovsäcken. Har ingen båge eller nånting som håller ut den och har inte upplevt att myggen sticker igenom trots att den ligger mot huden.
MEN, tyget är också så pass tätt att det blir väldigt varmt och instängt. Det blir nästan som att ligga med ett lakan över huvudet (fast tyget i det här fallet är så tunt att man ser igenom det).
MEN, tyget är också så pass tätt att det blir väldigt varmt och instängt. Det blir nästan som att ligga med ett lakan över huvudet (fast tyget i det här fallet är så tunt att man ser igenom det).
Du får väl du komma på en lösning.Men de där ser så låga ut! Vad hindrar flyfäna från att bita dig i näsan eller pannan om nätet ligger emot?
Jag hade en hatt över ansiktet.
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg