Myggnät för huvudet

Biltema har myggnät för 40:-, finmaskigare än Sea to Summits som kostar över 100-lappen.
Ett bra och billigt val. Väger bara 14 gram också. :)

Jag har ett sådant men upplever jämfört med kompisens sea to summit att det påverkar synfältet för mycket, alltså det gör allt hänt och suddigt. Kommer investera i ett sea to summit i år.
 
Haha , ja det kanske han har men han drack det isåfall.

Det är ju inga större problem och använda 100%DEET vid några tillfällen i livet - annars så.
Man skall ju ha det svensgodkända 20% normalt men svårare stunder kräver det värre
 
Finns hur många myggmedel som helst i Sverige vilka i stort sett alla fungerar bra. Att beställa myggmedel från ett annat land känns även det helt onödigt, enligt mig.

Och ja, jag vistas varje sommar under delar av min semester i mycket myggrika områden.

"Myggplågan" har mkt med inställning att göra. En "fjolla" har enligt mig fel inställning då denne vidtar alla tänkbara försiktighetsåtgärder och beklagar sig över mygg och andra triviala "problem".

Och ja, såvitt jag vet använder även fjollor sovsäck, troligen i kombination med medhavd kudde.
 
Inge trådvältning nu va.

Iaf så finns det ibland så enorma mängder svidknott även i södra Sverige så dom kan döda boskap.
Att då köra t.ex med den gamla variantens myggmedel DEET 80 eller 100 förbättrar trivseln rätt ordentligt.

Jag har en gång fått en svärm på mig och fick slita ut tältet och krypa in i det , sen när svärmen härjade på duken så trodde jag det börjat duggregna...yeah right - det var svärmen som härjade - man såg mörka fält i duken.

Skulle vela se nått annat än en gråsten sitta stilla där - omöjligt.

Här funka inte ens knottluva och typ Deet100 för all aktivitet var omöjlig utan och bli sönderbiten innan dom dratt vidare
 
Myggnät som man hänger över keps/hatt är som tidigare nämnts en smidig lösning. Välj en mörk färg (svart) på nätet som gör det lättrae att se ut genom (ex grönt har en tendens att skymma sikten mer).
Kolla även sportfiskebutiker som många gånger har bra modeller.
 
Har en från Intersport - knottsäker.

Den är tvåfärgad så halva är grön och halva svart så man kan välja.
Funkar bra med keps
 
Finns hur många myggmedel som helst i Sverige vilka i stort sett alla fungerar bra. Att beställa myggmedel från ett annat land känns även det helt onödigt, enligt mig.

Och ja, jag vistas varje sommar under delar av min semester i mycket myggrika områden.

"Myggplågan" har mkt med inställning att göra. En "fjolla" har enligt mig fel inställning då denne vidtar alla tänkbara försiktighetsåtgärder och beklagar sig över mygg och andra triviala "problem".

Och ja, såvitt jag vet använder även fjollor sovsäck, troligen i kombination med medhavd kudde.

Oj då. Jag använder sovsäck + kudde. :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Moga Bära saker på huvudet? Allmänt om friluftsliv 17

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg