• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

musik

jag och min bästa vän har börjat ett rockband, "brank boys" heter det. vi har liksom inte ännu lagat en skiva men vi spelar i vårt garage. kanske vi nåndag blir berömda, är nån av er med i ett rockband?

det handlar om en pojke som känner sig fri som en fågel.
 
här är en låt skriven av mej,vad tycks?

KOLTRASTEN
Da da da da,
fri som en fågel
Da da da da,
fri som en koltrast

Jag vill vara svart,
som en koltrast
jag vill ha en orange näbb,
som en koltrast
jag vill kunna flyga,
som en koltrast
jag vill vara fri
som koltrasten

det vill jag va'

Da da da da,
fri som en fågel
Da da da da,
fri som en koltrast

Varje dag jag stiger upp
önskar jag att jag var en koltrast
ja det önskar jag

Da da da da,
fri som en fågel
Da da da da,
fri som en koltrast

varje dag jag lägger mig
önskar jag att jag var en koltrast
ja det önskar jag

Da da da da,
fri som en fågel
Da da da da,
fri som en koltrast

det vill jag va'
 
jag har aldrig lyssnat på beatles, iallafall visste jag inte att de har sådana låtar...
men jag kanske borde börja lyssna på beatles,eller vad tycker ni?
 
ja det kanske jag borde, har du hört på Sunrise avenue?
det är världens bästa rockband,det borde alla verkligen höra på tycker jag iallafall.
sunrise avenue är ett band från finland, man borde verkligen höra på inhemska band,eller hur?
har ni i sverige någå "bra" band?
jag känner inte många band från sverige,bara darin och basshunter och de båda gillar jag inte så värst mycket
 
Nja, Beatles, det är väl lite som deras egen låt, igår (yesterday)! Lyssna hellre på Korn o Sepultura o försök skapa en mix av det. Skulle ju kunna bli nåt nytt o bra. Känns det för tungt så ta Winnerbäck o Radiohead. Vilket som kan bli en hit. Men Beatles, allt är ju redan gjort... Fast kanske inte ändå.. kolla Korn o Another Brick In The Wall av Pink Floyd. Det blev ju inte bara bra utan rent av 'görbra'! Så rocka på o kör det som känns bäst för er så blir det säkert en hit vad ni än väljer bara ni ger allt!!
/Anders.
 
Fast å andra sidan, vad har det här med utsidan.se att göra?? Förutom att musik är åxå en del av friluftsliv men kanske mer hemma i soffan.... men även lite på tur..
/A
 
jag tycker nog att musik har med utsidan att göra,för mig och min kamrat iallafall, vi brukar vara ute på bakgården eller vid någon skogsdunge å skriva låtar.fast vi spelar dem i garaget,så att vi inte skulle störa alla fåglar(koltrastar) och andra djur...jag och min kamrat är sådana naturvänner(tja...fast vi använder ju datorn) men vi har lärt oss att ta vara på naturen,den är ju unik. och vi har läst bamse,det är verkligen en bra tidning(+ åt sverige)
fast de här har ju inte så mycket med musik att göra...

men hursomhelst jag skulle inte kunna leva utan musik(och koltrastar) skulle nån av er?
 
Musik är bra.. det finns ju iofs ett forum för övriga saker som inte har direkt med friluftsliv att göra.

Övriga/Fritt Forum

Du kanske skulle be nån admin flytta tråden dit så folk inte blir sura på dig =)