Muppar är vi allihopa?

Krama varandra

Muppifiering, nördifiering, idiotifiering är alla sidor av samma mynt. Det handlar om att vägra förstå varandra och tro att man själv sitter på den enda sanningen.

Så det är lika dumt att snacka skit om dem som glor på såpor när isen ligger så fint på Mälaren, som det är att snacka skit om dem som fryser under en gran när det är veckofinal i Bert Factory.

Jag har fått vänner och flickvänner att förstå tjusningen i friluftsliv, samtidigt som jag förstått tjusningen i att glo på dokusåpa. Jag ser inte riktigt en motsättning.

Med andra ord: de som generaliserar och tycker att folk med andra synsätt är idioter är ...generellt sett idioter. Allihopa :)

ena behöver inte utesluta det andra!

jag håller med, dig! sysslar med friluftsliv hela dagarna hela veckorna och tycker nu när man är lite påskledig att det är ganska skönt att bara såsa omkring innomhus. dator-mat-tv-mat-mat-mat-tv-mat-mat. jag tror att man behöver alla sidor.
förstår ändå inte dem som följer big brother, men det kanske var ett annat forum =)

/einar

Re: två olika världar

jd; sa:
Det är lika svårt för oss naturmuppar att förklara tjusningen med att ligga i tält, svett, mygg och skoskav

Ingâr verkligen mygg, svett och sko-skav i själva tjusningen, eller är det inte ej önskvärda bi-effekter?

Vidare: att det gàr att kombinera att vara naturmupp med att sitta framför en fyrkantig bildskärm torde väl lätt kunna bevisas med exempelvis detta forum?

Mvh / Mats

Raggisar * fjälla * kåta

Hellre raggsockar och regn i en kåta i Padjelanta-fjällen än att fjälla i solen bland kåta strandraggare på Teneriffa.

... så muppig är jag! ;-)

//Gunilla

VVM!

Nu måste detta nyanseras lite. Jag är ingen mupp för att jag ränner runt i fjällen en vecka per år! Jag är fan hitec med GoreTex, titanbestick, avkortat tandborste, beninskök, GPS, hillbergstält, digitalkamera och hela köret. Jag är fan cool.
Resten av året tillbringar jag tiden framför skärm med att knacka på tangetbord eller zappa med fjärrkontroll.
En mupp har knickers, bomullsanorak, basker och fjällfloran i näver och vill bevara varje varg och grässtrå samt är ute i tid och otid med skinnryggsäck. På vintern har muppen vadmalskläder och drar omkring med träpulka. VVM // Roland

Re: VVM!

walk_alone; sa:
Jag är ingen mupp ... jag är fan hitec med GoreTex, titanbestick, avkortat tandborste ... hela köret. Jag är fan cool. Resten av året tillbringar jag tiden framför skärm med att knacka på tangetbord eller zappa med fjärrkontroll.

Du är ingen mupp utan en NÖRD. Och det är ju också en slags mupp. I princip är det ju bara materialen som skiljer. :)

Re: VVM!

walk_alone; sa:
Nu måste detta nyanseras lite. Jag är ingen mupp för att jag ränner runt i fjällen en vecka per år! Jag är fan hitec med GoreTex, titanbestick, avkortat tandborste, beninskök, GPS, hillbergstält, digitalkamera och hela köret. Jag är fan cool.
Resten av året tillbringar jag tiden framför skärm med att knacka på tangetbord eller zappa med fjärrkontroll.
En mupp har knickers, bomullsanorak, basker och fjällfloran i näver och vill bevara varje varg och grässtrå samt är ute i tid och otid med skinnryggsäck. På vintern har muppen vadmalskläder och drar omkring med träpulka. VVM // Roland

Som Martin sa, "Olika sidor av samma mynt"

Jag vill påstå att det finns ett friluftsliv åt alla...
De som vill vara extrema och bära minst 40 kg får göra det och de som vill såsa runt och intresera sig för flora och fauna får väl göra det också? Det är väl därför det kallas "fri"-luftsliv? Du är fri att göra vad du vill!

skit i't och njut av ditt friluftsliv!

/sam

Att jag bara är ute ur lägenhetern en vecka per år befriar mig från alla NATUR epitet. NÖRD kan jag ta men ingen pizza å cola utan hårdbröd och mjök.
Men den som ständigt är ute i naturen med senaste häftiga utsustningen, telisar, randome, häftigaste ryggan, mulitmembran andas windstopper material, titankastrull, multifuelbränslekök, klänger på varje sten med skrot i slingor, joggar runt i rövsvettiga tights är således en NATRUNÖRD.
En NATURMUPP är fortfarande en helylle med basker och flora typ. ..*he,he*... VVM = Vägra/Våga Vara Mupp. Radera det icke önskade // Roland

Språkpolisen

Jag vill genast slå det svenska ordet tönt. Det ak naturligtvis heta naturtönt och inget på svengelska.
:)

Jag säger som Thåström "Det är ni som är konstiga, jag är normal" (med reservation för ev felcitering)

Ta det lungt i påsk och bli inte allt för berusade på sol och frisk luft, det kan vara skadligt har jag hört.

walk_alone; sa:
Att jag bara är ute ur lägenhetern en vecka per år befriar mig från alla NATUR epitet. NÖRD kan jag ta men ingen pizza å cola utan hårdbröd och mjök.
Men den som ständigt är ute i naturen med senaste häftiga utsustningen, telisar, randome, häftigaste ryggan, mulitmembran andas windstopper material, titankastrull, multifuelbränslekök, klänger på varje sten med skrot i slingor, joggar runt i rövsvettiga tights är således en NATRUNÖRD.
En NATURMUPP är fortfarande en helylle med basker och flora typ. ..*he,he*... VVM = Vägra/Våga Vara Mupp. Radera det icke önskade // Roland

Tack Roland.. Du fick mig på gott humör INNAN kaffet!!!

;)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg