Multiverketyg - Juice C2

På jakt efter ett litet och lätt multiverktyg. Hittat Leatherman Juice C2 som verkar bra.
Nån som har någon feedback på den eller kanske kan rekommendera någon annan?

/ Daniel
 

Bilagor

  • L_LEATHER_C2.jpg
    L_LEATHER_C2.jpg
    18.3 KB · Visningar: 943
På Juice S2 finns sax. Nån som har den?

Japp. Hurså?

Skojar bara. Det var saxen som gjorde att jag valde den istf C2, precis!
Hade faktiskt en C2 först, men den konservöppnaren funkade inte (öppnarbladet "överböjde" i leden) så jag passade på vid reklamationen att lägga emellan den lilla prisskillnaden och bli saxare. Annars är de väl rätt likvärdiga, Juice-modellerna. Bra skärpa i knivbladen!
 
Jag går ingenstans utan min LM Charge.
Den är kanske lite tyngre men då har jag en "komplett" verktygslåda med mig inkl en massa specialbits etc.

Leatherman kan man ofta köpa billigt på ebay.com från USA.

/Peter
 
Leatherman Juice S2

Har själv en leatherman jucie s2 och är riktigt nöjd med den. Kan bara säga positivt om den. Gillar saxen skarpt, tången är väldigt bra inget glapp eller nåt. Skruvmejslarna låser riktigt bra i öppet läge också.
Kan definitivt rekommendera den.
 
Jag köpte fyra st Squirt via Ebay för några år sen. Tre blev presenter och en tog jag själv. Den används ofta när jag är ute men tången är lite klen om man t.ex. vill försöka tvinna najtråd. Dock så är det kanske lite tuffa krav på en sån liten pryl. Jag betalade 270 kr/st med frakt mot 600(!) kr här hemma på den tiden.

Liten och lätt är definitivt Leatherman Squirt P4...
squirt_p4g_inhand.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=E0LV6tC2PuE
 
Är det någon som vet hur långa knivbladen är så Juice? Alltså hela bladet, från där handtag tar vid till spetsen, inte bara den slipade delen. De är ruskigt kinkiga med sådant här i Danmark...
 
Jag fick idag min Skeletool CX. Den senaste versionen med rakt knivblad (jag gillar inte sågtänder på ett så kort blad). Fantastisk känsla i kniven och jag fick den billigt på eBay. Precis rätt mängd funktioner för mig. Kniv, Skruvmejsel, Tång. De funktioner som är viktiga för mig i den ordningen.

Jag sneglade även på Freestyle som är inspirerad av Skeletool men jag saknar skruvmejsel och framför allt så är den inte lika snygg utan karbinhaken/kapsylöppnaren. Och skall jag vara ärlig så är det framförallt därför jag köpte den - för att den är så jädrans snygg och cool. Jag aldrig varit i närheten av att köpa en Leatherman förut. Har haft en liten victorinox som det är tryckt "mat för alla" på som varit helt ok som fällkniv (den enda funktionen jag använde).

Jag är supernöjd med min Skeletool CX för det facila pris jag gav för den. Kvalitetskänslan är mycket bra. Kniven ser ut som något samurajer skalar potatis med. Som en recensent på Amazon skrev "This is the tool Batman would have in his belt".
 
Och förra veckan hittade jag en rosa Squirt för 330 spänn på rea som blir present till sambon.

Jag köpte fyra st Squirt via Ebay för några år sen. Tre blev presenter och en tog jag själv. Den används ofta när jag är ute men tången är lite klen om man t.ex. vill försöka tvinna najtråd. Dock så är det kanske lite tuffa krav på en sån liten pryl. Jag betalade 270 kr/st med frakt mot 600(!) kr här hemma på den tiden.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Krux Leatherman Juice Utrustning allmänt 4

Liknande trådar