Multitång

Jag tänkte köpa en multitång till min farsa när han fyller sextio om några veckor. Har ni några bra tips på tänger till en vanlig (snickeri- och båtintresserad) svensk gubbe? Får inte kosta över 1.000:-

Jag antar att du menar multiverktyg av "Leatherman-typ"? Om han vill ha nåt rejält kanske en "Super Tool 200" kan vara funkis. Med ett fodral i läder kanske.

Vill du spara pengar kan jag rekommendera Moontrail.com: http://www.moontrail.com/knives/leatherman_tools.html

Ett företag i USA med snabba leveranser, tar några dagar bara så har du paketet. Jag köpte 2 Leatherman "Juice" häromveckan och priset inklusive frakt blev mindre än vad 1 likadan kostar i butik i Sverige. Mindre än halva priset alltså.

zephatoid; sa:
Jag tänkte köpa en multitång till min farsa när han fyller sextio om några veckor. Har ni några bra tips på tänger till en vanlig (snickeri- och båtintresserad) svensk gubbe? Får inte kosta över 1.000:-

en multitång e helt värdelös till allt men samtidigt helt grym till allt när inget annat finns tillhanda.. kan inte ersätta riktiga verktyg men är en komplett verktygslåda när inget annat finns.. har alltid med min, använder den oftare än man kan tro.. jag har leatherman supertool, det finns andra leatherman tänger samt minst lika bra konkurenter som Gerber och Victorinox.. många kommer att berätta för dig varför du just skall köpa den tången dom har, få kommer att rekomendera något annat än det dom har själv.. min rekomendation är att du går till en handlare som saluför de erkännt bra märkena och sedan känner, klämmer och väljer du.. jag hävdar att dom e i princip lika bra vilken du än väljer.. anl till att jag har leatherman är att den var först och det fanns inga andra på marknaden för 16-17år sedan, då kan man ju inte välja.. den har inte gått sönder så jag har inte haft någon anledning att byta, skulle jag köpa samma idag? inte en susning, kanske?

Har också en Leatherman Wave och är mer än nöjd med den.

Men såg att det är ditt första inlägg här. Gå in och kolla lite på recensioner så finns där en hel del tips på vad folket här tycker om olika prylar däribland multiverktyg.

Billigt

Köp 10 st billiga på Biltema á 50-60 spänn och sprid ut i hemmet, bilen, båten, garaget eller var du nu brukar hålla till - sätt en i ryggan också. Bra att ha - de försvinner ändå alltid på nåt mystiskt sätt!

Re: Billigt

xaphod; sa:
Köp 10 st billiga på Biltema á 50-60 spänn och sprid ut i hemmet, bilen, båten, garaget eller var du nu brukar hålla till - sätt en i ryggan också. Bra att ha - de försvinner ändå alltid på nåt mystiskt sätt!

Nåja så mystiskt är det ju inte, de rostar bort på några månader bara.

Re: Re: Billigt

KLAGER; sa:
xaphod; sa:

Nåja så mystiskt är det ju inte, de rostar bort på några månader bara.

inte nog med det, vertygen håller så låg kvalitet att man kan kasta dom efter en skruv..

Re: Billigt

xaphod; sa:

Billigt INTE prisvärt! Har slutat köpa skräpverktyg. Jag blir bara arg och slänger skiten och köper kvalitet!

KLAGER; sa:
Slapp du moms på leverens från Moontrail?
Hehe, det där är en intressant fråga. Jag köpte en klocka från USA i mitten av december, som levererades med DHL. Igår(3/3) kom ett tull + moms-krav på godset. Antar att tullen hade för mycket att göra i december och nu betar av gamla ärenden. Jag som var så glad att jag klarat mig ;)

Re: Re: Billigt

Anders.Appelqvist; sa:
Billigt INTE prisvärt! Har slutat köpa skräpverktyg. Jag blir bara arg och slänger skiten och köper kvalitet!

speciellt skruvmejslar är HELT värdelösa när härdningen och stålkvaliten är för dålig..

Leatherman Wave

Jag hävdar att Wave är den perfekta multitången, och jag tror att alla som någon gång testat en Wave håller med mig!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pathfinder77 Sladdrig multitång? Utrustning allmänt 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg