MSR Hubba Tour 1, tält med garage och myggnät mot dörren.

Har nog äntligen hittat rätt.

Min efterlängtade yta för att äta, umgås, och njuta finns under tak, skiljt från sovutrymmet. Dessutom med ett myggnät så inte mitt njutande blir inskränkt av allsköns surrande elände.

Finns det fler liknande tält?

Bilagor

• IMG_5670.jpg
    IMG_5670.jpg
    14.3 KB · Visningar: 1,149
  • IMG_5669.jpg
    IMG_5669.jpg
    11.6 KB · Visningar: 1,114
Nä.

Då hade jag inte skrivit att det var "ett nytt tält", tillika mitt drömtält.

Detta tältet reser du inte "inner först" (Exoskeleton), utan du reser både ytter- & innertält samtidigt.

Tillika har vestibulen myggnät ut mot världen, så du kan sitta myggfritt och njuta av mat & utsikt.

Låter klart intressant. En sån "stor" absid till det tältet. Vart hittar man bäst detta?

Med vänlig hälsning, Thomas

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ser ju riktigt mysigt ut det där. Stängerna och alla öglor ser mindre roliga ut. Kalla händer, blåsigt och lite halvmörkt så kanske det blir problem. Ingen aning hur MSR-tälten är i verkligheten utan det var bara en tanke som slog mej.

Ser ju riktigt mysigt ut det där. Stängerna och alla öglor ser mindre roliga ut. Kalla händer, blåsigt och lite halvmörkt så kanske det blir problem. Ingen aning hur MSR-tälten är i verkligheten utan det var bara en tanke som slog mej.

Tja, vad är skillnaden emot andra självstagande tält med exoskeleton? Jag satte upp det idag och bedömer att man klarar det momentetet med handskar.

Sen är detta inget högfjällstält, utan ett 3-säsongs under trädgränsen, och hur kalla händer har man då egentligen..?

Tältet känns väldigt solitt och jag upplever väven som avsevärt tåligare än många UL-vävar, ex. vis mitt Big Agnes, så vikten känns helt ok för allt utrymme.

Jag packar "slarvigt" d.v.s. det ska gå fort att få ner det i säcken utan för mycket krångel, och jag fick ihop säcken till 33x13 cm på första försöket på 1 min, med stolparna utanför (de är 41 cm).

Det går säkert att trimma ner till 30x10 ca med lite övning.

Kommer i maj stod det på en av de få sajter som listar det.

Möjligt, men det är fördelen med små, snabba handlare som är uppe och nickar tidigt, jag fick mitt i förrgår. Morten som driver Basecamp-north.com är själv en driven användare, så min gissning är att han la en expressbeställning så fort han såg det.

Jag fick mitt i förrgår, och slog upp det i vardagsrummet igår till min sambos "oavkortade tacksamhet"...

Ursäkta bildkvalitén!

Jag ville även ha ner packmåttet, så jag tog ut pinnarna (41 cm) och vek ihop & rullade ner det mkt slarvigt, i min värld ska det vara enkelt & gå fort att packa, och på mindre än en minut fick jag ner det till 33x13 cm.

Är man noggrann, och har lite rutin bör man kunna nå 30x10-sig centimeter utan problem gissar jag.

Bilagor

• IMG_5689.jpg
    IMG_5689.jpg
    20.3 KB · Visningar: 758
  • IMG_5690.jpg
    IMG_5690.jpg
    28.2 KB · Visningar: 756
  • IMG_5694.jpg
    IMG_5694.jpg
    22.6 KB · Visningar: 782
  • IMG_5697.jpg
    IMG_5697.jpg
    27.6 KB · Visningar: 769
  • IMG_5699.jpg
    IMG_5699.jpg
    36.1 KB · Visningar: 767
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rayun MSR Hubba Tour 1 Bo och sova 0
Vagabond78 Erfarenheter av Big agnes copper spur HV UL2 eller MSR hubba hubba NX2? Bo och sova 8
Emil_VBotten MSR Hubba Hubba NX - alternativt annat 2P tält? Bo och sova 26
Evni Tält: Exped Lyra/Mira vs MSR Hubba Hubba Bo och sova 23
Gråbuse MSR Hubba Hubba Nx 2 - vad är nytt för 2018? Bo och sova 1
omni96 MSR Hubba Hubba NX Bo och sova 19
Samuel E MSR Hubba Hubba HP verklig storlek Bo och sova 6
David Eklind Enmanstält - MSR Hubba vs Vaude Hogan Ultralight Argon Bo och sova 16
Shaguar MSR "Hubba Hubba" vs "Hubba Hubba HP" Bo och sova 5
carina_ MSR Hubba HP Bo och sova 5
Daddy TNF Minibus 33 eller MSR Mutha Hubba HP på fjället? Bo och sova 3
BadCash MSR Hubba vs. Go Lite Shangri La Bo och sova 3
sonjahal MSR Hubba Hubba HP Bo och sova 11
Apelsinjos Durston eller MSR eller annat... välja tält till fjälltur Bo och sova 6
Jejina Problem med msr tält Bo och sova 5
Glimmerstigen Fråga ang. tält MSR eller annat alternativ Bo och sova 15
Freddan122 Hjälp med tält 2-manna jack wolfskin eller Msr elexir 2 eller något annat? Bo och sova 0
meto MSR Elixir 1, Helm 1 eller Exped Carina II? Bo och sova 8
anders84 Erfarenheter av MSR Hoop Bo och sova 8
Pieri Exped Pegesus - MSR Stormking eller HB Keron 4GT Bo och sova 4
The Trooper MSR Skinni One/Too Bo och sova 1
grodanbolle MSR Carbon Reflex Bo och sova 4
3338 MSR Skinny One Bo och sova 10
Lite MSR Dragontrail Bo och sova 0
realout MSR Twin Peaks? Någon som provat? Bo och sova 0
zzeezz MSR Tält Bo och sova 9
zeromaker MSR Zoid 1 Bo och sova 3
sam Tält! MSR Phantom Bo och sova 2
Halvarsson MSR Tälten? Är de bra... Bo och sova 24
Linneagk Letar efter Hubba Hubba HP Bo och sova 0
salgo601 Hubba hubba tältstäng trasig Bo och sova 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg