Jag har den också fast med down fyllning, R 5. Den med syntet har ett R värde på 4. Det var anledningen varför jag valde den med down fyllning. Den användes vid min senaste fjällvandring i Augusti och är super bekväm. Jag klippte bort förvaringspåsen från den uppblåsbara "Windsock". Det var omöjligt för mig att få den så lite ihoprullat att den skulle gå i förvaringspåsen. Det är väl den enda nackdelen med underlaget (förutom vikten) att packvolymen är för stor om man jämför med Expeds rektangulära blåa R 1,7, 400 g inkl. snozzelbag som jag också har.
740 g inkl. windsock och förvaringspåse är lite för mycket i vikt. Men har inte hittat något bättre än med samma R värde. Nu säger kanske någon Thermarest men jag gillar inte tvärgående kanaler och mumieformade liggunderlag.
740 g inkl. windsock och förvaringspåse är lite för mycket i vikt. Men har inte hittat något bättre än med samma R värde. Nu säger kanske någon Thermarest men jag gillar inte tvärgående kanaler och mumieformade liggunderlag.