Mont Bell alpine light jacket

Jag är lite sugen på att köpa en Mont Bell alpine light jacket och funderar lite på om nån har några erfarenheter av dem. Mont Bell verkar göra väldigt fina grejer men en sak jag funderar lite på är storlekarna eftersom de är japanska.

Tacksam för eventuella synpunkter.

/David

dave1; sa:
Jag är lite sugen på att köpa en Mont Bell alpine light jacket och funderar lite på om nån har några erfarenheter av dem. Mont Bell verkar göra väldigt fina grejer men en sak jag funderar lite på är storlekarna eftersom de är japanska.

Tacksam för eventuella synpunkter.

/David

Japanska storlekar är i regel rätt smâ, samt fr.a korta i ármarna jämfört med Europa. Europeiskt skurna jackor ár svârsâlda i japan (och vice versa)

Det ante mig.. fast de säljer ju tydligen rätt bra i USA. Känns lite vanskligt att beställa. Tips på andra modeller? KM Liv har jag funderat på men jag vill helst ha lång dragkedja sen så tycker den är ful som stryk också.

Hmm.. jo rätt så.. men nu ska jag inte vara sån. :) Jag ska ta den under allvarligt övervägande fast jag skulle helst vilja ha lång (rak) dragkedja.

Om du vill kan jag skicka ett foto pà undertecknad, klädd i LIV, sittandes pâ en kamel. kan det va nât?

har en Mont bell primaloft jacka inkøpt i anchorage infør min denali tur nu i maj månad. bytte ut min fleecejacka mot denna. kanon fin jacka. jag ær ca 185 lång och tog en str L(xl i japan). den satt fint. om du søker på "alaska mountaineering and hiking" på nættet så hittar du en butik vid namn AMH som ær som en liten delikatesse butik før vandring, klættring osv. rikta dina frågor till antingen Wilfred eller Ben. dessa två kan mycket om utrustning.
beklagar om det blev før mycket reklam før butiken men den ær j..ligt bra
robert

gmg; sa:
har du fått kontakt med AMH?

hemsidan ær inte den bæsta men butiken ær snadder

robert

Jag råkade "snubbla" över en Patagonia dunjacka hos backcountry som var så billig att jag inte kunde hålla mig så jag har inte kontaktat AMH än. Jag har dom dock bland mina favoriter inför kommande inköp. :)

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg