• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Monsens "Stora Vildmarksboken"

Hej !
Jag undrar om någon vet hur det ligger till med Monsens "Stora Vildmarksboken". Är det den lite äldre "Vildmarksboken" i en uppdaterad version eller är den helt ny för den svenska läsarkretsen?
Ha det bra!
/Daniel
 
Har du sett johankses recension?: http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=4912

Jag håller med om det mesta han skriver, men uppskattar fiskmyset mer.

Min åsikt är att för den som har "Stora Vildmarksboken" finns ingen stor poäng att skaffa även "Vildmarksboken", om man inte som jag verkligen gillar att bläddra i den här typen av handböcker. Det är dock mer värt att skaffa även "Stora Vildmarksboken" för den som redan har "Vildmarksboken" eftersom den "stora" innehåller mer, om det inte ekonomiskt inkräktar på ett köp av Monsens "Nådelös Villmark- Canada på tvers", eller på en kaffepanna i titan;-)

Raskesven
 
Förövrigt så är ju Lars monsen övriga böcker betydligt roligare att läsa, men de är ju inte "handböcker" och finns inte heller översatta till svenska.
 
Jag ser att Stora vildmarksboken kommer att finnas med på årets bokrea. Runt en hundralapp hos nätbokhandlarna.

Är den värd att köpa? Innehåller den något matnyttigt? Är det trevlig läsning? Kan någon rekommendera den?