Jag var i Mörkberget i maj i år med ett par vänner. Vi hade varit där året innan och blev minst sagt förvånade när vi kom dit (i mörker) och skogen var avverkad. Vi fick spendera en ganska ordentlig stund med att leta efter stigen (som numera mest följer hjulspår från skogsmaskiner). Om man inte har varit där förut kan det vara bra att komma dit när det fortfarande är ljust. Vi parkerade genom att svänga av vägen en liten bit upp på hygget, så att vi inte stod i vägen. Ingen klagade, vad jag vet.
Någon hade gjort ett fantastiskt jobb med att borsta upp leden "Familjefadern" (jag tror det var den i alla fall). Förutom stora väggen, som är helt underbar, särskilt när man kommer upp en liten bit, är vildmarksväggen väldigt fin – kompakt, fast, relativt hög och med en lite vänlig lutning. Dock hann vi egentligen inte klättra på den då en av vännerna tog ett otäckt pendelfall på "Ungkarlsliv" och bröt foten... Men EN fin dag blev det i alla fall!
Någon hade gjort ett fantastiskt jobb med att borsta upp leden "Familjefadern" (jag tror det var den i alla fall). Förutom stora väggen, som är helt underbar, särskilt när man kommer upp en liten bit, är vildmarksväggen väldigt fin – kompakt, fast, relativt hög och med en lite vänlig lutning. Dock hann vi egentligen inte klättra på den då en av vännerna tog ett otäckt pendelfall på "Ungkarlsliv" och bröt foten... Men EN fin dag blev det i alla fall!