Jag letar efter en sommarjacka som är vindtät och något vattenavstötande. Fjällrävens G1000-väv är bra men jag är inte så förtjust i deras modeller. De flesta jackor jag hittar i butiker är också lite för långa för min smak. Så nu undrar jag om nån känner till andra märken som tillverkar liknande jackor: kort, lätt, vindtät och ej färgglad.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Moderna vindjackor
- Trådstartare UffeB
- Start datum
Haglöfs Trident. Jag har haft min till i stortsätt allt utom under skidsemestern (dock använde jag den till att åka längdskidor i). Jackan har perfekt passform, sitter aldrig i vägen.
Den har dock två minus
1. Tveksam hur den skulle funka i snårskog, den känns lite tunn, alltså skulle det lätt kunna bli revor i jackan, jag har inte lyckats på två år att skada den så den håller för en heldel.
2. Den är lite dyr... 2 000 SEK. (Jag köpte min för 1000 för det priset är den världsklass.)
/G
Den har dock två minus
1. Tveksam hur den skulle funka i snårskog, den känns lite tunn, alltså skulle det lätt kunna bli revor i jackan, jag har inte lyckats på två år att skada den så den håller för en heldel.
2. Den är lite dyr... 2 000 SEK. (Jag köpte min för 1000 för det priset är den världsklass.)
/G
Fjällráven Nip Jacket
Jag tycket den här verkar vara det du letar efter (finns även i grön/svart eller grâ/svart). Eller?:
Tekniskt skuren jacka i G-1000®
- Perfekt passform med maximal rörelsefriehet.
- Extra långa ärmar.
- Vattenavvisande samt andas utmärkt.
- Fast, justerbar huva / Singe-Pull.
- Single-Pull dragsko i linning och midja.
- Kardborre på ärmsluten för att justera bredden.
Huvan är rymlig och justerbar.
Extremt god rörelsefrihet i ärmarna.
Perfekt för trekking.
Förstärkningar i ryggen och vid armbågarna.
Storlekar: XXS-XXL
Material: G-1000® 65% polyester 35% bomull
Färger:
030 Dark Grey/Black | 320 Red/Dark Grey | 520 Uncle Blue/Dark Grey | 630 Olive/Black
Jag tycket den här verkar vara det du letar efter (finns även i grön/svart eller grâ/svart). Eller?:
Tekniskt skuren jacka i G-1000®
- Perfekt passform med maximal rörelsefriehet.
- Extra långa ärmar.
- Vattenavvisande samt andas utmärkt.
- Fast, justerbar huva / Singe-Pull.
- Single-Pull dragsko i linning och midja.
- Kardborre på ärmsluten för att justera bredden.
Huvan är rymlig och justerbar.
Extremt god rörelsefrihet i ärmarna.
Perfekt för trekking.
Förstärkningar i ryggen och vid armbågarna.
Storlekar: XXS-XXL
Material: G-1000® 65% polyester 35% bomull
Färger:
030 Dark Grey/Black | 320 Red/Dark Grey | 520 Uncle Blue/Dark Grey | 630 Olive/Black
Kolla på jackor i Epic!
Varför inte kolla in jackor i Epic(*)? Jag har en Klättermusen Rim (anorak) och den är rätt vindtät och klarar "vardagsregn" väldigt bra. Jag skulle tro att Lundhags Epicjackor är ungefär likvärdiga.
(*) Det kan vara olika tyger men ändå kallas Epic. Det är impregneringsmetoden som är hemligheten och som är kopplad till varumärket.
Varför inte kolla in jackor i Epic(*)? Jag har en Klättermusen Rim (anorak) och den är rätt vindtät och klarar "vardagsregn" väldigt bra. Jag skulle tro att Lundhags Epicjackor är ungefär likvärdiga.
(*) Det kan vara olika tyger men ändå kallas Epic. Det är impregneringsmetoden som är hemligheten och som är kopplad till varumärket.
Re: Kolla på jackor i Epic!
Någon erfarenhet hur länge inpregneringen håller?
haskell; sa:Varför inte kolla in jackor i Epic(*)? Jag har en Klättermusen Rim (anorak) och den är rätt vindtät och klarar "vardagsregn" väldigt bra. Jag skulle tro att Lundhags Epicjackor är ungefär likvärdiga.
Re: Re: Kolla på jackor i Epic!
Jag har använt anoraken väldigt mycket under det senaste halvåret både till vardags och till fest (läs: friluftsliv).
[Ändrat av haskell 2003-05-12 kl 08:40]
Jag har tvättat min tre gånger - fjärde tvätten ikväll - och jag har inte märkt någon direkt försämring.Den står fortfarande emot Göteborgsstrilet förvånansvärt (och imponerande) bra.KLAGER; sa:haskell; sa:Varför inte kolla in jackor i Epic(*)? Jag har en Klättermusen Rim (anorak) och den är rätt vindtät och klarar "vardagsregn" väldigt bra. Jag skulle tro att Lundhags Epicjackor är ungefär likvärdiga.
Jag har använt anoraken väldigt mycket under det senaste halvåret både till vardags och till fest (läs: friluftsliv).
[Ändrat av haskell 2003-05-12 kl 08:40]
enligt epic så ska den hålla i minst 100 tvättar=LÄNGE
skulle nog tro att du har blivit less på färgen inan den läcker in,sen vet man inte ifall den går sönder men impregneringen håller då
skulle nog tro att du har blivit less på färgen inan den läcker in,sen vet man inte ifall den går sönder men impregneringen håller då
Re: Kolla på jackor i Epic!
Provade en RIM häromveckan och kände mig helt såld.
kändes riktigt trevlig. är du nöjd med din? är den värd pengarna?
RIM + underställströja lär ju vara en trevlig kombination. känns så iaf.
/m
haskell; sa:Varför inte kolla in jackor i Epic(*)? Jag har en Klättermusen Rim (anorak) och den är rätt vindtät och klarar "vardagsregn" väldigt bra. Jag skulle tro att Lundhags Epicjackor är ungefär likvärdiga.
Provade en RIM häromveckan och kände mig helt såld.
kändes riktigt trevlig. är du nöjd med din? är den värd pengarna?
RIM + underställströja lär ju vara en trevlig kombination. känns så iaf.
/m
Gillar du kort och tight?
Är nog en cykelvindjacka något för dig. Jag är mycket nöjd med min. Fast lättast blir ju en vindblus...
God tur
Johan K
Är nog en cykelvindjacka något för dig. Jag är mycket nöjd med min. Fast lättast blir ju en vindblus...
God tur
Johan K
haglöfs trident II
Hej !
Jag håller helt med gustaf, har en haglöfs trident 2. Otroligt skön, märker knappt att man har den på. Använder den till alltmöjligt, mountainbike, löpning...osv Otroligt lätt, och håller förvånansvärt mycke väta. Men sen när det börjar komma ned småspik å annat, så använder jag min TNF mountainjacket.
Kan inte annat säga än att jag har varit helt nöjd, enda nackdelen var ju priset då... lite dyr e den nog.
ha d gött !
-Johan
Hej !
Jag håller helt med gustaf, har en haglöfs trident 2. Otroligt skön, märker knappt att man har den på. Använder den till alltmöjligt, mountainbike, löpning...osv Otroligt lätt, och håller förvånansvärt mycke väta. Men sen när det börjar komma ned småspik å annat, så använder jag min TNF mountainjacket.
Kan inte annat säga än att jag har varit helt nöjd, enda nackdelen var ju priset då... lite dyr e den nog.
ha d gött !
-Johan
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg