Först, brasklappen: jag vet att många ogillar mobiltelefoner i fjällen, men det är ändå ett faktum att det finns punktvis täckning som - oavsett vad man anser - kan vara bra att ha lite hum om ifall något händer. Kunskap är lättpackad.. Jag är fullt medveten om att man inte ska räkna med mobilen som säkerhetsdetalj, men att förneka möjligheten vore absurt.
Därför efterlyser jag eventuella platser med täckning längs Abisko-Mårma-Vistas-Tarfala.
Har någon t ex lyckats få täckning från Tarfalatjårro (eller Tjeuralako)? Eller från Mårmapasset? Eller innan nedstigningen i Alisvaggi från Siellavaggi? Från Kaskasatjåkkatoppen?
Jag har såklart mobilen avstängd under vandringen, så ingen kommer att behöva höra en käck ringsignal.
Tack!
Därför efterlyser jag eventuella platser med täckning längs Abisko-Mårma-Vistas-Tarfala.
Har någon t ex lyckats få täckning från Tarfalatjårro (eller Tjeuralako)? Eller från Mårmapasset? Eller innan nedstigningen i Alisvaggi från Siellavaggi? Från Kaskasatjåkkatoppen?
Jag har såklart mobilen avstängd under vandringen, så ingen kommer att behöva höra en käck ringsignal.
Tack!