Re: Privata samtal
Du verkat tillhöra det gamla gardet och måste ha nått pensionsåldern.
Kan du förklara för mig varför det är mer störande att lyssna på babbel i en mobiltelefon än babbel mellan två personer som är på plats?
Jag brukar sällan ha mer "privata" samtal i mobilen än när jag pratar med en polare på tunnebanan men kan dock hålla med om att det hör till kotym att gå iväg vid samtal då man ej vet vad som kommer att samtalas.
Nä det där handlar nog mer om att vissa fjantar inte har lärt sig att inte prata om privata saker i telefon när andra är närvarande. Där kan jag hålla med dig.
Men att generalisera detta till allt mobilpratande är rena tramset.
Jag anser dock att man skall hålla mobilpratandet till ett minimum när man är i fjällen.
nidob49; sa:Hej!
Om jag pratar i mobilen är det ett privat samtal som rör mig och den jag talar med.
Att tvingas lyssna till "halva" och ointressanta blaj-samtal är påfrestande och omvänt integritetskränkande. Jag vill inte veta vad nån annan snackar om, privat.
Vett och etikett gäller väl!??
Mvh Bert
Du verkat tillhöra det gamla gardet och måste ha nått pensionsåldern.
Kan du förklara för mig varför det är mer störande att lyssna på babbel i en mobiltelefon än babbel mellan två personer som är på plats?
Jag brukar sällan ha mer "privata" samtal i mobilen än när jag pratar med en polare på tunnebanan men kan dock hålla med om att det hör till kotym att gå iväg vid samtal då man ej vet vad som kommer att samtalas.
Nä det där handlar nog mer om att vissa fjantar inte har lärt sig att inte prata om privata saker i telefon när andra är närvarande. Där kan jag hålla med dig.
Men att generalisera detta till allt mobilpratande är rena tramset.
Jag anser dock att man skall hålla mobilpratandet till ett minimum när man är i fjällen.