Efter att ha rotat och läst allt som går att läsa, tror jag, om mottagning har jag köpt en Nokia 1208. Den kostar knappt något, jag betalade 239, och har i diverse recensioner hyllats för sin goda mottagning. Jag återkommer med mina egna erfarenheter när jag hunnit testa.
Samsung fick genomgående dåligt vad det gällde mottagning. Någon skrev att det var ju allmänt känt att de telefonerna var kända för sin sämre mottagning, vilket inte alls var känt av mig. Man lär sig något varje dag.
Tack alla som engagerat sig och, som sagt, jag återkommer när jag testat.[/QUOTE
Trådkapning:
Och jag som precis köpt mig en Samsung B2100 som är så ny att jag inte börjat använd den än. Batteriet i Ericsson R310s har gett upp efter nästan 9 år och ersättningsbatteriet från Clas Ohlson räcker inte ens 24 timmar
.
Nu har jag aldrig varit i USA eller Canada men eftersom jag vill att min mobiltelefon ska funka om jag åker över dit så köpte jag en ”Ouadbandare”, för på något vis har jag fått för mig av mer beresta personer att en GSM nätet i USA använder 1900 MHz och på vissa ställen 850 MHz, och då funkar inte en mobiltelefon som Nokia 1208 då den ”bara” har 900 och 1800 MHz.
Rätta mig om jag har fel med frekvenserna i USA
/Per