• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Mitt säkraste hösttecken...


Dvs exakt 6 dagar efter att jag tog ett svalkande dopp strax norr om kloten efter en varm dag i skogen.

Du kanske bor fel? [/QUOTE]

??
http://www.kloten.ch [/QUOTE]

OK, alla besserwissrar. Jag missade ett stort K, men det är inte Schweiz, utan ett fint naturområde i västmanland.

Själv är jag ju en odräglig fjollträskurinnevånare, trodde jag alla visste vid det här laget.
 
Myggen är tillbaka

Säkraste hösttecken? Myggen från i Maj är tillbaka!
Känns väldigt bakvänt. Men på sommaren är det ju rena ökenklimatet härnere, nu när det är svalare och regnar ibland verkar de trivas. Och ön börjar bli grön och fin istället för genomgående sandfärgad, bönderna har nog högsäsong. Vintern är väl som en dålig jämtländsk sommar ungefär. Hela veckan har det varit 26-28 grader och soligt, men nu till helgen blir det kallare, runt 24 grader och sol.
 
KANTARELLER

Hej alla, ja va säger man. Mitt hösttecken är... Kantareller som lyser upp höstmörkret! Idag hittades några liter - inte dumt... kanske nåt inför kvällen att avnjuta... såg tyvärr ingen älg, björn eller varg :eek:( MEN en snigel som vi hann att springa ifrån- PUH som nasse säger