• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Mitt säkraste hösttecken...

Nej, det handlar inte om löv, fåglar på flykt eller annat.

Mitt hösttecken är att när jag som vanligt går in på köpcentret utan jacka tror folk att jag jobbar i butikerna.
Vem annars än personalen skulle gå klädd i T-shirt?

Jag tillhör inte dem som ”aldrig” fryser, tvärtom åker understället på innan det blir minusgrader, men jag tycker det känns tokigt att gå från en varm bil in i varma butiker med stor vinterjacka på sig.

De femtio meter man går från bilen lär man inte dö av...
 
mipert; sa:
De femtio meter man går från bilen lär man inte dö av...

"Praeparatus supervivet" gäller också där. Det kan ju hända något. Något. Ja fråga inte mig, men någonting kan ju alltid hända. Även på de där 50 meter mellan bilen och köpcentret. Någonting. Utomjordingar kan röva bort dig, eller någon knycker din bil eller köpcentret imploderar eller exploderar eller är bara en holografisk illusion. Sedan står du där mitt på fältet utan jacka!!
 
sachsaren; sa:
mipert; sa:
De femtio meter man går från bilen lär man inte dö av...

"Praeparatus supervivet" gäller också där. Det kan ju hända något. Något. Ja fråga inte mig, men någonting kan ju alltid hända. Även på de där 50 meter mellan bilen och köpcentret. Någonting. Utomjordingar kan röva bort dig, eller någon knycker din bil eller köpcentret imploderar eller exploderar eller är bara en holografisk illusion. Sedan står du där mitt på fältet utan jacka!!
Det var ungefär så, den för oss okända löjtnatnten, uttrykte sig när han för mig och några lumparkompisar förklarade olämpligheten i att gå till matsalen i skjortärmarna. Hans förklaring tog nog mer än en kvart och det var femton grader kallt...