öringen; sa:johanniska; sa:gundj; sa:Buntband är bra!
Herregud, det är väl ingen hanverksutställning pulkan ska på.
Men jag håller med om att just den typen av karbinhakar inte är så kul med vantar på.
Det ska bli kul o höra hur den funkar IRL.
I detta fall: Knopar håller, buntband går sönder. Knopar går att använda flera gånger, buntband funkar bara en gång. Buntband är grymt, men inte till allt.
Sant. Jag får väl lära mig att slå en flaggbänd, rölingstek eller en dubbel överhandsknop i åtta. Eller bara ta med nåra buntband i fickan
Kan man knyta skorna kan man slå en knop Vi kan nog lämna avsnittet "fästa karbinerna" nu. Funkar det, så funkar det. Dock har jag bra tips på var man kan lära sig knopar för den som vill.
Konstruktionen med en ett trä som förstärkning till dragpunkten i pulkan borde fungera bra. Jag har gjort likadant, fast med ett rundstav på min isdykarpulka. Rundstaven fäste jag med buntband i fyra hål jag borrade upp i pulkan. Den håller för att dra det mesta av mina dykgrejjer till dykplatsen på vintern. För att hålla lasten på plats borrade jag upp hål i sargens alla fyra "hörn", sen använder jag packremmar, elastiska med krokar i ändarna, som jag fäster i ett kors.