Fan man satte fart på geniknölarna ute i landet, och jag är som sagt tacksam för alla idéer!
Jag har bytt bränsle och blåst den ren med tryckluft mellan bränslebyten. Jag har inte vänt på insug/utsug, tror inte det är görligt på modellen. Jag har rengjort samtliga delar, bytt samtliga o-ringar, testat bränsleflödet otänt och det funkar utmärkt. Jag har skruvat på flödet längs hela registret, dvs allt från näst intill ingenting till fullt ös. Jag har rengjort munstycket, både bortplockat och på plats med den själv-rengörande nålen.
Det är mycket mystiskt. Jag inbillar mig att det finns bara ett fåtal saker som kan krångla på detta erkänt driftsäkra kök - bränsletillförseln torde vara en sak, men jag kan nästan garantera att jag uteslutit detta. Det andra som jag inbillar mig kan krångla är munstycket/bränslet, som Nils är inne på...
Jag fick inte tag på tekniskt ren bensin, men som någon skrev ska det här köket funka med alla tänkbara bränslen, och jag har använt det i mer än ett år i Arvidsjaur - på Tenol!
Snart går det för högstbjudande här på tråden...