Mindre säck med bäst bärsystem?

Osprey Exos

Okej har hittat fetaste ryggan. Vill nog sälja min nya Kestrel för denna underbara skapelse -.- dock minst 700 kr dyrare. Lite mer än 1 kr grammet extra.

'Osprey Exos 58L Vunnit National Geografics Adventure award 2009.

http://www.youtube.com/watch?v=4gJy-WKEDrY

http://www.ospreypacks.com/Packs/ExosSeriesVentilated/Exos58NEW/

Enliggt hemsidan är den gjord för 15 kilos packning. 1 kilos rygga.

Size cu. in. liter lbs/oz kg.
S 3300 55 2/7 1110g
M 3500 58 2/8 1140g
L 3700 61 2/10 1185g

Dimensions
Dimensions are shown as length (height) x width x depth
27x13x12 inches
69x33x30 cm

Playground säljer den för 1900:-

Jag slår ett slag för Haglöfs Matrix, 60L versionen väger 1600g.
Denna säck har ett mycket bra bärsystem för sin vikt - prova denna innan du bestämmer dig.

Mvh

En besvikelse, men kanske är det ett måndags ex.

Thomas

Har en helt annan erfarenhet av Bergans Helium. Min flickvän använde den under en veckolång Sarektur i sommar och var mycket nöjd. Kvaliten på sömmar och material anser jag var helt ok, för att inte säga mycket bra. Jag har även en Granite Gear Vapor Trail som jag tycker fungerar bra men som hänger lite väl långt ner då man närmar sig 15kg. Den pallar inte riktigt den vikten om man vill ha optimal bärkomfort enligt min mening. I övrigt en mycket välsydd säck. Haglöfs Matrix har jag också provat och gillar den verkligen. Inget riktigt lättviktsbygge men den är klart prisvärd och har ett riktigt bra bärsystem, men kanske lite väl mycket lullul och remmar som inte behövs. Jag köpte en sextiolitersmatrix för 990:- då den gamla modellen skulle fasas ut. De nya kostar bara några hundralappar till.

/Björn Nilsson

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg