Mina tummar håller inte

Men det bästa är att paddla året om utan långa uppehåll å använd poggisar på vintern så du har direktkontakt med paddeln...
Jag säger inte emot vår vän Stuvarn i denna fråga. Men påminner glatt om att ta med tanken på eventuella bad då man väljer poggisar på vintern. Det hela är individuellt - basera val på eget gott omdöme och egna goda erfarenheter. Med detta "lilla meddelande ingjutet från biskop Brask" stämmer tveklöst jag in i Stuvarns sång.
 
Halloj!

Du har helt rätt Patric har tänkt lite på det å vet hur utsatta händerna är om man hamnar i vattnet!
Jag har tunna neoprenhandskar på när jag paddlar nåt lite rankare på vintern men sitter oftast i nåt stadigare å kör då med poggisar(med neoprenhandskar lätt tillgängliga imbillar mig att jag kan få på mig dom i krisläge)
Hörde föresten om en mkt van paddlare för ett antal år sen som hade allt man kan tänka sig i klädväg för vinterpaddling (men han körde med poggissar) som hamnade i vatten, han förfrös båda händerna!
Men som sagt valet är ju upp till en själv å som alla vet inget slår direktkontakten med skaftet för paddelkänslan!

/Janne
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg