mina 3 för 3

Vill inte verka petig, men blir det inte 5219?

Stämmer! Jag räknade lite slarvigt :), eller så önskade jag att mitt 3 för 3 vore lättare. Ni förstår varför jag vore en usel UL:are, nöjer mig helt enkelt med att vara en CL:are (comfort lite ;)).

Mvh /Joel

Senast ändrad:
Jag använder en tom ryggsäcksram i aluminium där jag spänner fast packpåsar.
För att platsa in i ligan, räcker det med att räkna vikten på ramen eller ska jag räkna med packpåsarna och spännremmarna?
Lite, lite ironi i frågan men ändock en fråga:)

Jag använder en tom ryggsäcksram i aluminium där jag spänner fast packpåsar.
För att platsa in i ligan, räcker det med att räkna vikten på ramen eller ska jag räkna med packpåsarna och spännremmarna?
Lite, lite ironi i frågan men ändock en fråga:)

Om du enbart bär ramen horisontellt och i torrt väder så är det ok att exkludera remmar och påsar ;) ;)

Min 3 för 3 just nu:

Haglöfs victor 7585, 2,8-3,2 kg
Vaude Taurus 2 ca 2,8 kg
Sovsäck arctic alpine ca 1 kg
Thermarest 3/4 UL 495 g

Summa: ca 7,5 kg

Dock är mina 3 för 3 på väg att bli:

Golite Jam2 620g
HB Rajd 950g
RAB Q topbag 430g
"Rusta"-underlag 184g

Summa: 2184g

Alltså en minskning på ca 5,3 kg kommer att ske under våren...om inte jag kan gå ner i vikt kan ju i alla fall packingen banta!!

Min 3 för 3 just nu:

Haglöfs victor 7585, 2,8-3,2 kg
Vaude Taurus 2 ca 2,8 kg
Sovsäck arctic alpine ca 1 kg
Thermarest 3/4 UL 495 g

Summa: ca 7,5 kg

Dock är mina 3 för 3 på väg att bli:

Golite Jam2 620g
HB Rajd 950g
RAB Q topbag 430g
"Rusta"-underlag 184g

Summa: 2184g

Alltså en minskning på ca 5,3 kg kommer att ske under våren...om inte jag kan gå ner i vikt kan ju i alla fall packingen banta!!

Låter jättebra, men se till att bytet sker i en hastighet av ½ kg/månad för att den ska bli beständig :)

Mvh /Joel

Dessutom lättar ju lädret en hel del. Vad väger en tusing? :)

/A

hehe jo...mina elektroniska tusenlappar väger förvisso inte så mycket...men förändringarna kommer att ske lite då och då...för att skona det lilla kontot från större chocker...den största förändringen: ryggsäcken är beställd från usa nu när dollarn är låg...från ca 3 kg till 620 gram kommer vara den största viktmässiga och procentuella minskningen...och inte så fasligt dyr...men eftersom väskvolymen minskar tänkte jag att jag behöver ett mindre skrymmande tält...sen ramlade det bara på...
Min lista är inte helt huggen i sten...kommer jag över någon likvärdig produkt på begagnat marknaden så tar jag den istället...

Jag var på tur!

Liftade till Schweiz...så jag började experimentera med vad jag hadde...se bild...problemet var att virvlande...Så jag klev ur floden för att söka mig bättre flytmedel...köppte jag en gummibåt för 200 kr (snacka om tur)...blåste upp den med kompressor åt mig gjorde de med!...sedan åkte jag 10 dagar åt rätt håll...någon vecka senare liftade jag till Mt:blanc och besteg den spontant/solo till 4500 meter...Historien från i somras får nog begränsas där för nu./H

Men nu får du la ge dig, skriv snabbt som attan och fylligt utav bara helsike hela historien! Pronto, do it! Halva Sverige väntar ju på att få höra om dina galna upptåg!

Med bästa välmening och i hopp om att snart få höra hela storyn!

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jollyrottisch Hjälp! Mina 3 väger 9129 Lättpackning 21
Ulvskog Mina 7 för 3 :-) Lättpackning 31

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg