Hej Alla !
Hoppas man forstår lite danska också
Well, selvfølgelig er det vigtigt hvad rygsækken vejer, men det kan vel også blive for kvantitetsfikseret !? For mig er det også psykologisk interessant hvad man vælger at medføre i bagagen... Hvad fortæller det till eks om en person, der som jeg, prioriterer et stort og stærkt telt, frem for et "tarp-tent" ? Er der kanske noget som er gået galt i min barndom
Anyway, så tror jeg det er en meget vigtig og praktisk användbar övning, nångång i vandringskarrieren, att lägga upp alla prylar på rad och se hvad det egentlig er man prioriterer att bära. Till eks bärer jag gärna en god tidning men absolut ingen GPS ! Den här listan er för Jämlandstriangelen men kan också användas på Kebne-abisko eller dyrlikt hvor det er relativt skyddad = nära till hus och folk. Maten er hemma-mixad av div. paraboiled och torkade emner, ris/linsor/bönner från helsabutikken, med koktid 10 min, ialt ca 4 kg till "några dager" incl fuel. Enda pryl jag bytar på låglands-långvandring er tältet, som da kan vara av tarptypen, också för att jag på "landsvägen" ofta sover "var det går" även innomhus, när nogen byder ind
Men jag vill altså ha' den tunge mygghatt med stativ rundt huvudet med, det er behagligst !
PS: Onödigt at säga, men det er sjävlklart sommarutrustning. Vinter behövs ungefär 1 kg uld och 1 kg fjäder mera !
With much love,
Eagleeye