Jepp, Norr upp funkar och jag inser ju att det är rätt okomplicerat. Symbolen som visar min riktning (som jag tolkar den) visar dock fel (den pekar tillbaka på spåret mer eller mindre).
Kompassen verkar fungera korrekt när jag byter med page till kompassvisningssidan. Det borde ju vara tillräckligt för att orientera kartan kan man tycka, men jag ska kolla att trycka av och på med "page" som ovan föreslagits; tänkte testa på väg till jobbet idag men det blev inte så.
När jag kalibrerade kompassen så satt jag i kajaken i lite vågor och vred runt gps:en med handen. Det lyckades på tredje försöket.
Är kalibreringen alltid OK (=optimal) när gps:en kvitterar att man lyckats?
EDIT: Brune: tvärtemot rubriken så har jag alltså en CS.
Kompassen verkar fungera korrekt när jag byter med page till kompassvisningssidan. Det borde ju vara tillräckligt för att orientera kartan kan man tycka, men jag ska kolla att trycka av och på med "page" som ovan föreslagits; tänkte testa på väg till jobbet idag men det blev inte så.
När jag kalibrerade kompassen så satt jag i kajaken i lite vågor och vred runt gps:en med handen. Det lyckades på tredje försöket.
Är kalibreringen alltid OK (=optimal) när gps:en kvitterar att man lyckats?
EDIT: Brune: tvärtemot rubriken så har jag alltså en CS.