David: tjusig sida, och framfór allt tjusiga foton! är det du som designat sidan själv?
Hàller med Raskesven om att det vore bra om man finge en förhandstitt i de smà rutorna, sà att man lättare kan hitta de foton man vill om man leter efter nâgot specifikt. (Sàg senare att detta fungerar efter det att bilden öppnats en gâng).
Kanske nâgoting att tala vidare om inför násta katalog. Har du inget bra foto där kängorna är med?
Angàeedne nâgonting helt annat, nämligen Trabbisar, berättade östtyskarna sjálva denna vits pà 80-talet när jag bodde där (kanske du kánner igen den, Georg):
östtysk självironi:
En amerikansk multimiljonär vill ha várldens básta bil, och tittar i de olika fabrikanternas kataloger.. -Hmmm, Rolls Royce: 3 ârs vántetid , Bentley: 2,5 ârs väntetid... Trabant: 15 vàrs väntetid! Harrejisses, detta màste utan tvekan vara världens mest exklusiva bil!! Den ska jag ha!
Sagt och gjort, miljonären skickar omgâende en bestállning till Trabantfabriken i DDR. Dár blir direktionen látt paff, men áven ganska nervös.. -Kamrat direktör, vad ska vi göra? Vi kan inte làta en amerikan vánta i 15 âr.. det vore inte bra för vârt rykte som framstàende industrination... Vi skickar en bil meddetsamma!
Sagt och gjort, Trabanten skickas, nâr sitt mâl, varvid miljonären glatt ropar till sin fru (ska uttalas pà tyska med amerikansk brytning
- Hey, titta Mary, jag visste att jag valt rátt! Dessa tyskar vet vad service är! Det har bara gàtt en vecka sedan jag skickade in ordern, och de har redan skickat en liten plastmodell av bilen!
Mvh / Mats