• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Midsommarplaner i sthlms-trakten?

Hejsan!

Finns det fler än mig som inte har midsommarn bokad ännu?

Av nån anledning har inbjudningarna till prippsblå-fester med vännerna sakta sinat. MEN, vad gör det när man istället kan försöka få ihop ett gäng nya bekanskaper via Utsidan och komma iväg på en paddlingstur med sol, sill och nubbe? Är även öppen för andra förslag än just paddling. Kanske finns det redan något spännande på gång...

Jag har inga konkreta planer än, hör av er så planerar vi nåt tillsammans.

Maria

Jag har inte heller några konkreta planer ännu, midsommarpaddling låter helt rätt! För min del får det gärna bli en helhelg, alltså torsdag em/kv till söndag. Är gärna med och fixar gemensamt käk (så att JAG får vad jag vill ha:) ) om det behövs.

Kalle G:)

Hej!

Jag har inte heller några planer med det med paddling lät som en toppenidé! Jag följer gärna med! Jag har ingen egen kajak men det måste väl gå att hyra någonstans.
Kan också tänka mig en segeltur och någon mer än jag har segelbåt.
Känns som ett perfekt tillfälle att knyta nya kontakter.
/Micke
[Ändrat av piken 2007-06-11 kl 13:12]

Kanske även en gammal bekanskap får hänga på, Maria? ;-)

Vilken toppenidé! Jag längtar ut i kajak och tält så en midsommar nånstans i skärgården låter som drömmen :)

Hälsningar/
Anna

sommarplaner?!

Hej,

Har väl inga konkreta planer heller. Är gärna med och paddlar och så. Har tyvärr ingen egen kajak eller båt men är gärna med och "hugger i"

// Rickard

Pust! Jag var visst inte ensam om att vara utan midsommarplaner trots allt :)

Vi verkar vara flera som vill paddla och för många för att få plats i en segelbåt så vi satsar väl på paddling, eller..?

Vi är åtminstone några som behöver hyra kajak. Har själv ingen direkt erfarenhet av hyrställen i skärgårn, förutom Fjärdlång som jag hyrde vid förra midsommarn. Helt ok men vi paddlade bara runt ön så har ingen koll på hur paddlingen är runtomkring. Tips, önskemål om ställen? Är det tex nån som har egen kajak så vi ska anpassa startpunkten till närheten?

Jag kan åka tors men behöver vara tillbaka lörd kväll el sön fm.

Hörs vidare!

Re: Midsommarplaner i Sthlm-trakten

Hej,

Ja vi är nog många som inte har några planer för midsommar, en paddeltur låter som en toppenidé (betydligt bättre än den midsommarafton jag försökte ta mig upp på Kebne i snöstorm =).

Jag har inte paddlat särskilt mycket och har ingen egen kajak, men det finns ett jättebra hyrställe på Rådmansö:

http://www.kajak-uteliv.com

/Isa

mariai; sa:
Tips, önskemål om ställen? Är det tex nån som har egen kajak så vi ska anpassa startpunkten till närheten?

Mitt favoritställe

http://www.kajakeriet.se

på Ingarö. Man kanske ska utgå från paddlingsområde och välja uthyrningställe efter det? Det är bra om vi har skapliga möjligheter att anpassa turen efter väder och paddlingserfarenhet.

/Kalle

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg