MH Lamina 35

Jag äger en MH lamina 35 och är riktigt nöjd. Har sovit ända ner till -6 med underställ och mössa, funkade bra för mig.
Personligen tycker jag att en syntetsovsäck är bättre för sommar, vår och höst.

hade gott!
 
Kommer den fungera i fjällen på sommaren eller blir det för kallt ?

Den kommer absolut att fungera i fjällen på sommaren. Räknar med att den fungerar delvis vår och höst också. Kör man bara med ett underställ eller sovsäcks-lakan har man några grader till. Eftersom jag sover i tält och alltså inte är så utsatt för vind vill jag inte ha varmare säck.
Skulle jag vintercampa skulle jag välja en annan säck.

Viktigt för mig är låg vikt och liten volym också, speciellt om man ska cykla med minimal packning.

:)
 
Här kan du se ett par bilder på den (OBS! det är MH Phantom 32 jag har, inte Lamina 35), 32 F är ju 0 Celcius, men extrem-temp -17C och och komfort +3 C är stort spann.
I -17C skulle jag inte vilja ha min sovsäck, men några minusgrader verkar helt ok.
640gram och den kvaliteten är ju underbart!

http://www.utsidan.se/forum/showpost.php?p=624165&postcount=124

extra bild:
 

Bilagor

  • 2013-01-04 14.56.56.jpg
    2013-01-04 14.56.56.jpg
    29.2 KB · Visningar: 233
Varför tycker du det?

/Cake

Därför att du slipper bli orolig över att din sovsäck drar åt sig fukt, de är regnigare och fuktigare under sommar, höst o vår.
Men om man nu köper en dunsovsäck med pertex material så är ju de helt ok. (dock är dom oftast dyrare).

/Johannes
 
Nu när jag kollat runt lite och frågat i friluftsbutiken så lutar det åt Marmot Arroyo eller MH Phantom 32 för min del. Därför att dom har båda lågvikt och liten packvolym plus att jag är rätt frusen av mig så någon av dom här blir nog perfekt för min del på vår,sommar och höst turer!
 
Tack för tipset Tomas men är tyvärr för lång för den =P Får hålla koll ett tag tills det dyker upp något =)

Matthias
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Annina Mountain Hardwear Lamina 35 Bo och sova 2

Liknande trådar