I princip, ja
Några riktiga köranvisningar i stil med "Sväng vänster om 500 meter" får du aldrig ur en Legend.
Enda sättet då är att bara använda den som en (överkvalificerad) antenn till något lämpligt program, som körs i en dator.
Däremot kan man få en linje på kartan, dragen rakt mellan de punkter där programmet tycker att man behöver göra något speciellt. Då fungerar även pilen på GPS:n som en rudimentär köranvisning.
Om du har MapSource igång i en ansluten dator, kan du se din position på kartan under tiden som du flyttar dig. Om du då har den beräknade rutten framme i kartbilden, är det lätt att avgöra om man faktiskt befinner sig på den eller ej. Däremot får man fortfarande själv inse var man är, och när man därför ska svänga hit eller dit.
Jag har inte provat att köra det på detta sättet (min laptop är väl klumpig att ha i bilen och dessutom har jag ingen drivenhet för 12V), men jag skulle föreställa mig att det fungerar bäst med en co-driver som kan sköta kartläsningen på denna automatiska karta.
Läs gärna min utvärdering av MetroGuide Europe. Där har jag visat lite exempel på detta också.
Anders