Okej, det var ett ganska larvigt svar. Väääldigt mycket tillverkas i Kina och det är inte samma sak som att folk sitter fastkedjade i fabriker dygnet runt och det betyder inte barnarbete. Jag har naturligtvis inte koll på alla led i Icebreaker och alla fabriker, men jag har i alla fall träffat folk som varit på en del av dessa och sett ganska mycket bilder och film. Det ser väl ungefär ut som när jag jobbade på en fabrik i norra Norge. Fruktansvärt... eller inte.
Väääldigt mycket ull produceras i Australien, med ditt resonemang så är det väl skit samma hur man hanterar lammen, du skiter ju i hur människor behandlas..
Vi vet alla hur fina arbetsförhållanden det är i Kina, jag ber om ursäkt att jag anklagat folkrepubliken Kina för att inte följa konventionerna om mänskliga rättigheter, jag ber om ursäkt för att jag anklagar stora multinationella företag för att uttnyttja situationen i Kina och andra FINA demokratiska länder som respekterar mänskliga rättigheter som Indien och Pakistan...
lite kul är det att ingen bryr sig ett skit om dom som hanterar ullen men samma personer blir fullständigt galna av ett tveksamt inslag av TV4..