merinokalsonger

Finns det något alternativ till icebreaker, smartwool och aclima?
söker kortkalsonger i merinoull till ett lite lägre pris...

Ett flera veckor långt trick är att köpa Krone långa när dressman säljer tre par för priset av två par. Klipp av benen som knappt lårlånga, vik två ggr utåt och sy en rundsöm. mina kostade 200kr styck på det sättet. Jämfört med icebraker en rätt bra timpeng. Fungerar väl på 3e säsongen.

okej! tack hur är passformen på deras Design Wool boxer och Black Wool boxer? någon som provat??

Jag har båda varianterna. Design Wool är något längre i livet. Vilket man föredrar kan ju vara en smaksak. Jag föredrar Black Wool. Passformen är bra för mig. Vi är väl alla litet olika men "kallingarna" har ju en viss elastisitet.

www.ullmax.se har haft tidigare men hittar inte korta på deras websida nu.

Har du ingen egen förening att stödja via ullmax så får du gärna stödja den jag är ledare i som tack för tipset - föreningens namn fås enkelt om du mailar mig - hade jag skrivit den här vore det nog otillåten reklam.

/Patrik, som gillar ullmax

Ett flera veckor långt trick är att köpa Krone långa när dressman säljer tre par för priset av två par. Klipp av benen som knappt lårlånga, vik två ggr utåt och sy en rundsöm. mina kostade 200kr styck på det sättet. Jämfört med icebraker en rätt bra timpeng. Fungerar väl på 3e säsongen.

Vad är rundsöm? Google vet inte så jag är hopplöst förlorad.

www.ullmax.se har haft tidigare men hittar inte korta på deras websida nu.

Har du ingen egen förening att stödja via ullmax så får du gärna stödja den jag är ledare i som tack för tipset - föreningens namn fås enkelt om du mailar mig - hade jag skrivit den här vore det nog otillåten reklam.

/Patrik, som gillar ullmax

Ullmax har åtminstone slutat med underställ helt i merinoull och har istället ställ i ull/syntet-blandning. Lämnar de ren ull åt sitt öde?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg