Jag tror vi kan slå fast att det inte föreligger något stort kvalitativt försprång för Gore jämfört med övriga tillverkare av membran. Vi får väl anta att Gore är ytterst medvetna om detta, och att det är därför de satsar så mycket på varumärkesbyggande reklam. Utan denna vidlyftiga reklam ser jag inte hur de skulle kunna upprätthålla sin marknadsposition, sina stora volymer till sin höga prisnivå.
Men jag vill gå ännu längre och hävda att inte ens denna reklam (och deras garantier) kommer kunna hjälpa dem i längden när allt fler i stort sett fullgoda lågprisalternativ dyker upp väl synliga på marknaden. För vad ska Gore göra? Sänka priset? Om så, hur ska de i så fall ha råd med sin dyra reklam? Mer reklam? Har de råd?
/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2004-10-15 kl 15:38]
Men jag vill gå ännu längre och hävda att inte ens denna reklam (och deras garantier) kommer kunna hjälpa dem i längden när allt fler i stort sett fullgoda lågprisalternativ dyker upp väl synliga på marknaden. För vad ska Gore göra? Sänka priset? Om så, hur ska de i så fall ha råd med sin dyra reklam? Mer reklam? Har de råd?
/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2004-10-15 kl 15:38]