Membranhandskar för sommarhalvåret?

Jag har ett par vattentäta skalvantar (med tejpade sömmar men inte i GoreTex utan något av deras egna membran) från OutdoorDesigns sen ett par år tillbaka. På vintern har jag den över lite olika handskar/vantar beroende på temperatur. På sommaren har den använts som skalvante över en tunn underställshandske vid riktiga skyfall. De har fungerat mycket bra för mig och ventilerat tillräckligt. De kan varmt rekommenderas.
 
Hej!

prova "extremeties" har bra handskar til bra pris. Finns en skalvante...ja, tummevante.....men den är tunn rymmlig, kan spännas in runt handled och har antislip på handens och tummens insida.

Inte den grovaste vanten men har ripstop och klarar lätt paddling och vandtring i våt terräng.....hade dem med lovika under då jag åkte skidor i februari!
Använde dem under några regniga dagar i Kebnekaiseområdet. Jag blev dyngsur...
HåkanF
 
Använde dem under några regniga dagar i Kebnekaiseområdet. Jag blev dyngsur...
HåkanF

Hej,

jo jag har tittat på Extremities-handskarna, men tyckte att de påminner lite för mycket om Haglöfs Gram Shell Mitten, så jag köpte dem inte.

Min kompis hade också precis samma problem som jag med sina Gram Shell Mitten. Hon returnerade dem till affären, vilket jag tydligen också borde ha gjort...
 
personligen använder jag tegera sortimentet för både arbete och fritid, bra pris funktion ratio.. har för mig att försvaret numer använder tegera handskar men ta mig inte på orden..

vill man lägga några kronor till så kan man köpa "hatch" som är toppklass, säljs av:

http://www.militaryshop.se/
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
bico Tunn och lätt vindjacka för sommarhalvåret? Kläder 16

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg