Membranfria vardagsskor/kängor

Eftersom de ska vara civilt och till vardags så förslår jag R.M Williams. De gör med både smala och breda läster..

Mvh // Johannes

Såg inte helt dumma ut!
Men de enda som tilltalade mig var arbetskängorna och då känns Lundhags som ett säkrare kort.

Vette fan vad jag ska göra... Blir kanske att knalla med mina sneakers denna sommar och Cabela's kängorna på blöta dagar.

Jag kör med ett par från Altberg.Co.Uk det är made to order och tar därmed några veckor, men det är sjysta skor till bra pris.

De har låga promenadskor i skinn utan membran. Jag har en från en tidigare kollektion som heter Altberg Overland ultralight. Eftersom den var från en gammal kollektion tog det rätt lång tid att få den. Jag skulle sikta på Macoll Microlight skon. Men jag skulle gå upp en halv storlek

Jag kör med ett par från Altberg.Co.Uk det är made to order och tar därmed några veckor, men det är sjysta skor till bra pris.

De har låga promenadskor i skinn utan membran. Jag har en från en tidigare kollektion som heter Altberg Overland ultralight. Eftersom den var från en gammal kollektion tog det rätt lång tid att få den. Jag skulle sikta på Macoll Microlight skon. Men jag skulle gå upp en halv storlek

Vill du ha en mer känglik sko så väljer du North Fell microlight.

Jag var in på deras hemsida och det står att de inte tar emot order via post. Alltså man måste till fabriken i Richmond för att mäta ens fot.
Eller ska man kontakta dem för att vara helt säker?

Ok konstigt, jag köpte ju förra året från sverige. Du kan nog kolla med dom, men dom kanske helt har ändrat upplägg. Tror faktiskt jag mejlade och den vägen löste det.

Denna var ju ett snyggt alternativ!
Nu, om du hittar en likadan känga för halva priset

Visst, den är rätt dyr men håller åtminstone en 10-20 år om du sköter de ordentligt. Utslaget på livslängden så är 2500 kr inte speciellt mycket. Jag har haft mina i tre år (använder de i stort sett dagligen utan ett par månader under sommaren) och de har bara blivit finare och bekvämare med åren.

Grejen med Red Wing Iron Ranger är att den är helt blank under främre delen av sulan så den är värdelös så fort det blir lite halt. Den är verkligen superskön men det är en tung sko.

Red wing har några andra modeller som är bättre för att gå utanför asfalt, bla 899. Dock kan det vara vanskligt att köpa Red Wing utan att prova eftersom de är rätt stora i storlek. Jag har i vanliga fall stl 43, dvs Us 9,5, UK 9. På mina Iron Rangers har jag US 9, UK 8. Men jag vet inte om det gäller alla modeller från Red Wing

Skickat från mobilen

Grejen med Red Wing Iron Ranger är att den är helt blank under främre delen av sulan så den är värdelös så fort det blir lite halt.

Aldrig funderat på att sula om dina kängor? Det kostar en dryg 100-lapp att sula om dojjan hos en bra skomakare. Jag har lagt på en ordentligt räfflad sula på mina Iron Ranger som passar utmärkt att gå på när det är isigt och snöigt ute.

Med anledning av TS önskemål om breda skor kan jag tillägga att jag upplever Iron Rangern som bred. Jag har själv ganska breda fötter och de passar gott och väl in i kängan.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
museo12 Nya vandrings/vardagsskor Kläder 11
doffy_74 Fullnarvsläder eller nubuck i kängor? Kläder 13
Kajsa111 Tips för att reparera kängor? (gummikant men inte hela sulan) Kläder 2
holetaker Kängor för stillastående Kläder 14
tango Norska försvaret vill inte ha gtx-kängor samt Extragurad-membran? Kläder 34
EvaR Kängor med bra grepp? Kläder 31
Franz Var köpa Meindel kängor Kläder 3
praame Haglöfs Forest Kängor Kläder 2
Blizspy Helt nya Läder-kängor med Gore Tex, impregnera hur? Kläder 24
Elvah Finmaskiga liners till höga kängor? Kläder 4
Elvah Akut: kängor istället för Jörn, höga med mjuk sula eller låga med hård? Kläder 21
KulvertTur "Förväntad" vatten-täthet i GoreTex-kängor? Kläder 5
Kängor Kängor, hjälp. Kläder 4
Cacan Ny "Krok" till kängor Kläder 6
lkn02001 Val av kängor Kläder 33
JohnWedin Testa jörnkängor Kläder 10
Jackiie Första paret enklare kängor till pojkvännen - XXL? Kläder 11
Still Alive Dålig kvalitet på Lundhags kängor? Kläder 45
holetaker Den eviga frågan - vilka kängor? Kläder 13
_Mirella_ Om nyare Lundhags kängor och krympning Kläder 48
JMel Garmont Lynx kängor Kläder 1
Bing-bong Kängor med bred läst? Kläder 6
MalinSa Har du vandrat i barfotaskor/kängor? -Erfarenheter efterfrågas Kläder 17
Tundraman Kängor för vardagsbruk.. Kläder 13
Elvah Vada med kängor, vandra med blöta fötter: hur hantera ev sårskador på fötterna? Kläder 32
Nyburgaren Tunna men stabila kängor. Vad finns? Kläder 39
freonet Kängor för vandring, tips? Kläder 3
statemachine Vinterskor/kängor Kläder 12
Kajsa-Warg Val av kängor Kläder 2
naturälskaren Kängor för känsliga fötter? Kläder 12
doffy_74 Hjälp med kängor utan GTX mm. Kläder 26
tobiasadler Halvhöga kängor i trailrunnertyp? Kläder 7
Hæstr Kommer cellgummi på kängor att mjukas upp med tiden? Kläder 8
bico Sulor till Lundhags-kängor Kläder 7
Fiskemannen87 Identifiera hanwag kängor Kläder 1
grodanbolle Hybridskor kängor vs trailrunners? Kläder 7
skyking Funderar om Lundhags-kängor Kläder 28
Tiran Lundhags kängor, storlek? Snabbt svar önskas!! Kläder 29
Ljung_dalen Kan kängor göra benen trötta? Kläder 21
gusfallca Ont av Meindl-kängor Kläder 3
JuanMP Abisko-Nikkaluokta. Kängor? Kläder 1
disgruntled Behöver tips på skor/kängor för vandring. Kläder 6
Cshogun Behöver få reda på modell namnet, Meindl kängor. Kläder 11
Gurkdjur Nya kängor samt fråga om vildmarksbyxor Kläder 5
Tobbe C smörja kängor med smör?! Kläder 14
storskogen GoreTex kängor som läcker Kläder 4
nisseni Badade med mina nya kängor Kläder 2
LonelyWolf tips och tankar ang Arcteryx nya innovativa skor/kängor med urtagbar innesko :) Kläder 21
Aasenheim Kängor för vandring på sommaren Kläder 7
Tapio_ut Går det att laga gummidelar på kängor? Kläder 7

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg