MEC - Kvalitet?

Jag ska till Kanada under våren och tänkte passa på att shoppa lite prylar där borta. Jag hittade ett företag som heter "Mountain Equipment Co-op" http://www.mec.ca/Main/home.jsp som verkar ha bra priser men är det någon som har erfarenhet av deras egna prylar. Jag har främst tittat på deras tält men tycker det är oroväckande billigt, eller är det bara jag som är van vid svenska priser...?

Andra förslag på butiker med schysta priser...

/M

Bra grejer till bra priser.

Jag har använt dunkläder, ryggsäck och en skaljacka därifrån. Äger inget själv (tyvärr, måste jag nog säga, för grejerna är bra!) men de har varit jättebra. Definitvt trevligare i både kvalitet och pris än t.ex. haglöfs eller andra märken i samma prisklass, här i Sverige.

Samtidigt kanske det inte är världens sexigaste färgsättningar och sådär, på grejerna, men bra grejer till bra priser.

Har inte testat "hårdvara" som tält, eller så, men de kläder jag testat har varit riktigt bra. Jag är genuint imponerad. (Och ryggsäcken höll bra och var rätt skön).

MVH

/Kotten

MEC kalas

MEC affärerna brukar vara en höjdare att besöka:)

De har rätt mycket prylar;-)

Mycket bra grejor till vettiga priser, glöm inte heler att kolla in priserna på märkesprylar tex Arcteryx (50% av svenska priser:) Sen har de grejor som vi aldrig får till Sverige Western Mountaineering, Bibler Seratur, Gregory osv!

Några prylar är bättre än mycket annat tex powerstretch vantar görbilligt samt deras fast Forward serie: http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=1201

Jepp!

Ja en Arc'teryx rygga har jag redan listat ut att jag vill ha, tittade på en Bora 80 och det ÄR verkligen halva priset.
Problemet är snarare att man blir lite väl ivrig, har hittills hittat 2 ryggsäckar, en spade, ett tält... osv. Om tältet kostar 1200-1300 blir man lite fundersam som svensk men jag kanske vågar satsa ändå, förlusten blir inte så stor... :)

/M

Se upp med förväxling

Mountain Equipment Co-op (MEC) verkar vara en finfin affär. Se bara till att inte förväxla affären med det engelska märket Mountain Equpiment (ME). Jag har två somvsäckar från ME som är kanonbra. En kompis har en jacka därifrån som också är bra och generellt anses ME göra bra saker. Att det finns en kanadensisk affär med ett liknande namn behöver inte innebära att deras varor är lika bra. Troligen har kanske affären ett eget märke som är ganska billigt. Jämför till exempel med Friluftsmagasinet egna märke. De både säljer sitt eget märke och andra, bättre, märken.

Ha det så kul på köpfesten.

Kalle

MEC

ME och MEC är olika märken men MEC är inte det bästa du kan köpa för pengar kanske, men mycket prisvärda!

MEC är ett friluftskooperativ som staratdes av friluftsintresserade männsikor som tyckte friluftsprylar var för dyrt. Är man medlem så får man rösta på styrelse, rabatt och får återbäring osv...

De var med och hjälpte Arcteryx ibörjan så därför har de nån deal att de får sälja ryggsäckar billigt har jag för mig.

Jo en rundvandring där brukar sluta med att kreditkortet glöder;-)

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
McKinley vs Haglöfs - Hur stor skillnad i kvalitet ? Fjällvandring 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg