Re: Re: ME-säckar, storlek m.m.
6' (fot) är 182,88cm (1'=12"=30,54cm), varken mer eller mindre. Hur de mäter har jag ingen aning om men jag kan sträcka på mig ordentligt utan problem.
Jag upplever inte min Marmot Never Winter eller min ME Dreamcatcher 500 som märkbart kortare än mina 195(?)-centimeters Ajungilaksäckar.
Varför inte leta upp en återförsäljare och provligga? Du kanske kan få en bra deal också om du försöker pruta.
[Ändrat av haskell 2003-08-29 kl 08:26]
Jo, förr eller senare så blir det nog så men så länge som nästan hela den svenska marknaden "bara springer in på närmaste NK-butik och köper en säck" så lär det inte hända så mycket. Det verkar dock som om återförsäljare med mer "high end"-prylar är litet mer framsynta här - kanske för att deras kunder har bättre(?) koll på priser m.m. - och oftare erbjuder sina prylar till mer internationellt konkurrenskraftiga priser.Raskesven; sa:Tack för länken haskell. Klart mer prisvänligt än hemma, även om man räknar in transport etc. Pristransparensen med internet måste ju börja pressa priserna mer här på hemmaplan vad det lider.
Jag är en pålitlig person med gott omdöme.Om vi tar t.ex Marmot Helium Regular så anges den till 6", dvs. lite drygt 178 cm. Jag är 183 cm. 178 är väl innermåttet, men mäts det då från kanten av säcken, kragen där man har halsen, och ner till fotänden? Det skulle då täcka för mig menar du? Min vintersäck, Ajungilak Arktic, anges till "kroppslängd" 200, vilket är bra för mig. Den mindre anges till "kroppslängd" 180, vilket då bör ha blivit för tight. Kan ju vara annorlunda mätt, dessutom vintersäck. Men om du är 185 och har en Marmot regular som sitter perfekt så ska det ju fungera för mig med t.ex Helium regular. Hmm, är du en pålitlig person med gott omdöme?;-)
6' (fot) är 182,88cm (1'=12"=30,54cm), varken mer eller mindre. Hur de mäter har jag ingen aning om men jag kan sträcka på mig ordentligt utan problem.
Jag upplever inte min Marmot Never Winter eller min ME Dreamcatcher 500 som märkbart kortare än mina 195(?)-centimeters Ajungilaksäckar.
Varför inte leta upp en återförsäljare och provligga? Du kanske kan få en bra deal också om du försöker pruta.
[Ändrat av haskell 2003-08-29 kl 08:26]