Är det fler här som kör MC o tältar?
För mig finns de tre typer av MC tältare.
1. De som åker s.k. grusbus och kör ofta med så lätt packning som möjligt i fricampar en hel del.
2. De som själva eller med passagerare åker på MC semester. Packningen blir större, men hojen måste vara smidig för landsväg.
3. Man kör t/r MC träff och resan är en transport. Överklass är ej hela världen.
Det som kan skilja är olika typer av tält.
För de i kategori 1 har ofta små tunneltält, då MC kläder även om de blivit blöta bör va i tältet.
2 o 3 här kommer ofta paraply tält in av kupoltyp. 4bikers hos Handelsboden har sådana. Även prisvärda.
Större tunneltält. Kallas ofta MC expeditionstält.
Skillnaden mot andra tunneltält är ofta lägre sovdel o högre absid.
Redverz och Lonerider är två original
Handelsboden har en kopia.
Jag började med ett MC Kinley tunneltält. Men absiden var för liten, glasfiberskit var sådär. Sedan ett Helsport Vidda 3 Pers tunneltält med fina lösningar angående ventilation.
Nu ett Redverz Atacama stort tält med ståhöjd. Bra detalj är att små påsar är sydda för stormlinor på tältet.
Skönt när MC kläder etc skall av och på.
Fler MC campare med åsikter
Skickat från min XT1650 via Tapatalk
För mig finns de tre typer av MC tältare.
1. De som åker s.k. grusbus och kör ofta med så lätt packning som möjligt i fricampar en hel del.
2. De som själva eller med passagerare åker på MC semester. Packningen blir större, men hojen måste vara smidig för landsväg.
3. Man kör t/r MC träff och resan är en transport. Överklass är ej hela världen.
Det som kan skilja är olika typer av tält.
För de i kategori 1 har ofta små tunneltält, då MC kläder även om de blivit blöta bör va i tältet.
2 o 3 här kommer ofta paraply tält in av kupoltyp. 4bikers hos Handelsboden har sådana. Även prisvärda.
Större tunneltält. Kallas ofta MC expeditionstält.
Skillnaden mot andra tunneltält är ofta lägre sovdel o högre absid.
Redverz och Lonerider är två original
Handelsboden har en kopia.
Jag började med ett MC Kinley tunneltält. Men absiden var för liten, glasfiberskit var sådär. Sedan ett Helsport Vidda 3 Pers tunneltält med fina lösningar angående ventilation.
Nu ett Redverz Atacama stort tält med ståhöjd. Bra detalj är att små påsar är sydda för stormlinor på tältet.
Skönt när MC kläder etc skall av och på.
Fler MC campare med åsikter
Skickat från min XT1650 via Tapatalk