OK, pasta med fiskbullar kan vi köpa
Fiskbullar säljs vanligtvis i konserv... Men jag kommer säkerligen köpa ett par burkar under vägen, som lite extra proteintillskott.
OK, pasta med fiskbullar kan vi köpa
Tänkte komplettera tråden med tips på mellanmål samt frukost.
Frukost utan tillagning: Blanda några matskedar pulvermjölk men några skopor müsli, havregryn, linfrön, solrosfrön och russin. Lägga allt i en påse. När du ska äta tillsätter du bara i ca 2-3 dl kallt eller varmt vatten och skakar påsen och äter.
Om du ska vara aktiv under dagen skulle jag lägga in mellanmål.
Tycker olika såkallade Gainer fungerar bra. Snabba kolhydrater samt protein. Lätt att skaka och dricka. Mycket bättre måltid än massa varmakoppen och saftsoppor.
Mitt tips
Frukost: Müsli blandning
Lunch: Frystorkat
Mellanmål: Gainer
Middag: Frystorkat
Kväll: Gainer
Om man inte behöver bära allt själv (utan tex cyklar eller padlar) och om man inte vill slösa bränsle på kokning så kan jag rekommendera "färdiga bönor i tetra".
http://www.zeta.nu/uploads/files/60.pdf
Snabba kolhydrater samt protein. Lätt att skaka och dricka. Mycket bättre måltid än massa varmakoppen och saftsoppor.
En gainer består av socker + protein, på vilket sätt blir det en BRA måltid?
Tillsammans med lite fett ger en gainer alla beståndsdelarna som bör ingå i en måltid: en kolhydratkälla, en proteinkälla och en fettkälla. Dom snabba kolhydraterna (oftast druvsocker eller liknande som är mycket snabbare än vanligt socker) är bra för kroppen i samband med, eller efter, hård fysisk träning då dom snabbt fyller på dom tomma kolhydratdepåerna i musklerna vilket hjälper kroppen att återhämta sig snabbare.
En gainer består av socker + protein, på vilket sätt blir det en BRA måltid?
Det brukar väl vara maltodextros i gainers? Inte fruktos? Mättnadskänslan är ju f*n obefintlig i gainers, bättre att skaka ut havre och andra gryn och mjölkpulver, mer mättnadskänsla, havre har också ganska hög proteinhalt. Gainers är en j*vla bluff, finns flertalet elitidrottsmän och kvinnor i världsklass som klarar sig helt utan tillskott, så jag fattar inte varför alla gymslobs går och diar dimjölk, de flesta ser ju ändå rätt plufsiga ut. Ät vettig mat istället.
Tillsammans med lite fett ger en gainer alla beståndsdelarna som bör ingå i en måltid: en kolhydratkälla, en proteinkälla och en fettkälla.
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Första turen för mig - Gdansk till Trieste - bra val? | Långcykling | 20 | ||
Första turen | Långcykling | 2 |