[/QUOTE]
En stilla undran smyger sig på...om ni inte har tid, tror du då att ni ens hinner att njuta av er färd när ni redan nu har den inställningen? Även den mest avancerade maten på fjällen tar mig oftast mindre tid än en halvtimme...och en ordentlig paus till lunchen är aldrig fel när man efteråt orkar så mycket mera...
Ett tips då: förbered matlagningen genom att laga till rätterna några gånger i fält, då går det fortare. Lägg alla maträtter i "rätt" ordning i var sin (numrerad) påse med alla ingredienser som inte är "allmänna", som salt, vissa kryddor mm. Oftast är det letandet som tar tid, inte lagandet ;-)
Sen vet jag inte om man kan spänna bågen så högt att på nära tre veckor inte behöver äta en rätt mer än en gång...det är enklare att göra en veckomatsedel som man kör tre gånger och varierar lite emd olika kryddor kanske...? [/QUOTE]
Självklart ska det övas på matlagningen innan vi drar iväg! Visst, man kan ta en halvtimme extra paus, men då kommer man till lägret en halvtimme senare också
Tanken när jag skrev inlägget var att man kanske inte alltid gillar allt och jag siktade lite högt när jag skrev 19 rätter, självklart kommer vi käka samma rätt ett par gånger, både för enkelheten samt att det blir mindre pyssel att hålla på med innan.
// Jocke