Marsfjällen

Hej på er!

Jag funderar på att spendera ca två veckor i området runt marsfjällen i sommar, med
mina fiskespön och ett tält. Området är en vit fläck på min karta, och jag undrar om
det är någon som har varit där, som vill komma med en spontan kommentar eller
har något annat att säga om området.

/Johan

Många turer har det blivit

Marsfjällen är något av mina hemfjäll. Jag har gjort turer både sommar och vinter. Jag tycker att det är ett fint område med lite folk (sommar).
På två veckor hinner du utforska området ordentligt! Du kan starta i Kittelfjäll eller Marsliden och säkert en del andra ställen.

Angående fiske har jag tyvärr inte så mycket koll. Jag vet att Bleriken är populär för vinterfiske, men hur det är att fiska med spö vet jag inte?

Är det något speciellt du undrar över?

Jag vandrade för tre år sedan från fattmomakke till bleriksjörarna och tillbaka. Fint område. Gjorde även en topptur på risfjället.

Fiskade lite halvhjärtat i nedre blreksjön och fick ett par öringar, finns nog potential till bra fiske där!

Tänker definitivt återvända dit någon gång! Fö många fina områden i västerbotten. Borgafjällen till exempel.

Marsfjällen är något av mina hemfjäll. koll. Jag vet att Bleriken är populär för vinterfiske, men hur det är att fiska med spö vet jag inte?

Är det något speciellt du undrar över?

Jag har ingen konkret undran att kasta ur mig. Men tanken är att jag som relativt erfaren flugfiskare och min kompis som novis ska hitta ett fiske som vi båda uppskattar. Under två veckor ska vi försöka fiska hälften av dagarna och gärna både i ström och sjö. Du kanske har tips på någon led eller route?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg