Marmots climbing bib

Hej!

Jag funderade på att skaffa ett par Marmots climbing bib. Bra passform! Men de längsgående dragkedjorna är inte täckta, så jag befarar att de tar in vatten vid regnigt väder. Är det någon som har erfarenhet av byxorna och vet om de håller tätt eller ej?

/Anders

Tätt.

Har ej dessa byxor själv. Dock min far. Enligt honom håller de lika tätt som med en vanlig fläpp. Har provat dom också. Dock inte i hällande regn. mer snöblandat regn och kan bara konstatera samma sak. Dragkedjan är ju av den nya sorten som är gumerad för att klara regn o liknande. I övrigt en riktigt bra byxa för den som ska ha det bästa skydd man kan få. Inget man har på lättare turer altså. Men på lite tuffare turer, typ alpina turer i dåligt väder o toppturer med inte så perfekta förhållanden så är de perfekta.

Brallor

Innan du slår till prova Marmot randonne shell pant.
Dom har en finess som inte någon annan vad jag vet har, nämligen inbyggda löstagbara knäskydd. Låter kanske onödigt men när man väl provat vill man inte vara dem förutan. Dessutom finns dom i olika benlängder normal och short, vilket gör det lätt att hitta en perfekt passform.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg