Marmot precip vs itab packaway regnbyxor

Ska jag tolka det som att man svettas lika mycket i 35 graders värme som man gör vid 0 (övrigt lika)!!?? Det köper jag inte!

Nej, jag menade ju fukten som huden "andas".

Hur blöt man blir av ren svett ska ju inte påverkas av huruvida skalplagget andas eller inte, svetten uppstår ju på insidan av kläderna (underställ och eventuellt mellanlager), kondens och läckage uppstår på insidan av skalet och därmed utsidan av mellanlager eller underställ.

Därför menade jag att duscha kallt med regnstället inte är något bra sätt att ta reda på om det läcker eller om man blir blöt av kondens. Och huruvida man blir blöt av kondens eller av svett borde gå att konstatera enklare eftersom den fukten hamnar på olika sidor av understället.

Jag använder ITAB Packaway. Har genomgått både duschtest och fältprövningar såsom fjällvandring i regn och videsnår, samt regnig kanottur. Med lite trixande går byxorna att få på över ett par Meindl Island i damstorlek, men troligtvis säger det stopp vid kraftigare kängor. Jackan har en mycket praktisk huva som går fram en bit framför ansiktet, med en liten förstärkning, som en skärm. Rymliga och praktiska men för den delen absolut inte fula plagg. Jag är jättenöjd.

Jag använder ITAB Packaway. Har genomgått både duschtest och fältprövningar såsom fjällvandring i regn och videsnår, samt regnig kanottur. Med lite trixande går byxorna att få på över ett par Meindl Island i damstorlek, men troligtvis säger det stopp vid kraftigare kängor. Jackan har en mycket praktisk huva som går fram en bit framför ansiktet, med en liten förstärkning, som en skärm. Rymliga och praktiska men för den delen absolut inte fula plagg. Jag är jättenöjd.

har haft en tunn och lätt regnjacka från Haglöfs som tyvärr börjar läcka och där jag ska få pengarna tillbaka. Tänkte prova ITABs istället. Står och väljer mellan storlekarna. Är de stora eller små i storleken (har normal 38/40). Hur är byxorna i storleken? / Sofia

har haft en tunn och lätt regnjacka från Haglöfs som tyvärr börjar läcka och där jag ska få pengarna tillbaka. Tänkte prova ITABs istället. Står och väljer mellan storlekarna. Är de stora eller små i storleken (har normal 38/40). Hur är byxorna i storleken? / Sofia

Då har vi samma storlek!

Byxan är ju unisex, men jag tog faktiskt en M för att de skulle gå på över byxorna. Jackan är damstorlek, även där tog jag en M för att få på den över fleecejacka eller till och med fleecejacka och fjällrävenjacka i vissa fall. Den är med andra ord något bylsig. S passar kanske bättre om den ska användas i stan.

När jag beställde var det lite panik - jag skulle ut och vandra fyra dagar efter att jag la ordern, så det fanns inte utrymme för felköp. Därför beställde jag hem flera storlekar, provade och returnerade de jag inte ville ha. Det fick vara värt 59 spänn i returfrakt. S-byxan har jag för mig att satt slimmad med vandringsbyxorna under, och S-jackan kändes kort.

Skulle säga att mina byxor läcker vid det där illa mesh-hålet vid ena fickan. Syns på bilden på hemsidan. Lite irriterande, men annars helt ok byxor. För min del hade dom gärna fått vara utan fickor då jag tycker att dragkedjorna är ganska obekväma alldeles under avbärarbältet.

Skulle säga att mina byxor läcker vid det där illa mesh-hålet vid ena fickan. Syns på bilden på hemsidan. Lite irriterande, men annars helt ok byxor. För min del hade dom gärna fått vara utan fickor då jag tycker att dragkedjorna är ganska obekväma alldeles under avbärarbältet.

Min jacka går ner över mesh-hålet så det är inget jag märker av. Och det är ju i vilket fall inte öppet rakt in i byxan, bara in i fickan, som jag inte använder ändå.

Då har vi samma storlek!

Byxan är ju unisex, men jag tog faktiskt en M för att de skulle gå på över byxorna. Jackan är damstorlek, även där tog jag en M för att få på den över fleecejacka eller till och med fleecejacka och fjällrävenjacka i vissa fall. Den är med andra ord något bylsig. S passar kanske bättre om den ska användas i stan.

När jag beställde var det lite panik - jag skulle ut och vandra fyra dagar efter att jag la ordern, så det fanns inte utrymme för felköp. Därför beställde jag hem flera storlekar, provade och returnerade de jag inte ville ha. Det fick vara värt 59 spänn i returfrakt. S-byxan har jag för mig att satt slimmad med vandringsbyxorna under, och S-jackan kändes kort.

Tack för info! Då låter det som att det är M som gäller. Tänkte köpa byxorna till min dotter som är 12 så då är det bra att de är smala. Även regnjacka kan vara något för henne... Hellre lätt och stort än snyggt och tungt vilket ofta är fallen med barn/ungdomsregnställ... / Sofia

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mr7932 Vilken jacka Kläder 6
JohannaXX Marmot Precip Full Zip Pant - 100 % vattentäta? Kläder 7
Joakim Ambrosson Marmot PreCip - regnkläder? Kläder 24
bergholm Marmot Precip Kläder 12
pasta Vilken andas bäst-Haglöfs Foss eller Marmot Precip? Kläder 8
boran Är Marmot Precip vattentät? Kläder 4
Jensa72 Marmot Oracle,bra köp? Kläder 2
Karolina P Regnjacka (Marmot): 20' mm, 20' g/kvm, 181g - fynd? Kläder 1
robinlu Marmot minimalist Kläder 2
Jamte Marmot Essence - erfarenheter? Kläder 1
norrahisingen Laga Marmot essence pants? Kläder 5
wistrom Marmot ärmlängd? Kläder 2
Sparta Marmot Approach Kläder 3
Sveakla Marmot ROM Jacket Kläder 3
Susus Marmot Wm's Tempo? Kläder 2
Dudettan Marmot Morning Star Jacket Kläder 0
ollebula Marmot Exum, passform mm, nån som vet? Kläder 2
J_B Regnkläder Haglöfs vs Marmot Kläder 22
grodanbolle Marmot nya mebran, Strata. Kläder 0
lovenature Impregnering av Marmot - Spire jacket?? Kläder 2
plingon Erfarenheter av Marmot W Chelsea Coat? Kläder 0
zirkaloy Marmot käder? Kläder 3
swift33 Marmot Cloudlight, bu eller bä? Kläder 1
larran Skalbyxa för pist och topptur - Marmot Randonee Kläder 4
langby TNF Himalayan Parka vs. Marmot 8000M vs. ME Annapurna Kläder 8
PJE TNF eller Marmot Kläder 1
bredviken Alternativ till Marmot RIM? Kläder 0
Gustaf Karlsson Marmot Alpinist Ascent Jacket Kläder 1
marcusen Marmot Flurry Jacket. Kläder 0
s_werner Marmot Mainline? Kläder 0
manke Marmot Glenmore 3 jacket Kläder 2
Runner75 Marmot Rim Kläder 12
Guz Marmot DriClime Kläder 1
mankan83 Marmot Super Hero vs. Tierra Chalten softshell Kläder 7
pasta Dunjacka från Marmot? Kläder 0
Farbrorvattenmelon Marmot ATV Jacket Kläder 1
holmis_bigfoot.com MARMOT - LEVERANTÖR Kläder 1
xochitl Women´s Marmot Liquid Steel Jacket Kläder 1
xochitl Var säljs Marmot? Kläder 5
fms504 Marmot climbing pant Kläder 1
npeter Marmot DriClime Side Zip Pants Kläder 0
taikoncamp Marmot eller Klättermusen? Kläder 2
Mikko Marmot Bibs funktionalitet??? Kläder 4
ghostface Problem med Marmot? Kläder 4
0399 Marmot Yellowstone jacket? Kläder 0
bjornw Marmot Glenmore jacka Kläder 0
marjo Marmot Climbing Jacket Kläder 3
kaos Marmot Glenmore Jacket Kläder 1
osn98005 Marmot Armstrong Stretch Jacket Kläder 0
rlindqvi Marmot Precipe Jacket ?? Kläder 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg