cyanopsis; sa:Jag vill också komma med ett förslag som kan bli en solskenshistoria. Har precis lagt en order hos Moontrail.com (USA) på ett antal prylar (som kan kopplas till denna tråd och till tråden om hillebergstälten). Det första jag ville ha var ett Nallo 2. Moontrail har ett bonussystem på vissa prylar, och på Nallot fick jag 40 bonuspoäng av vilka jag fick ett Therm-A-Rest ProLite 3 Short för, helt gratis. Mitt andra stora köp var en Marmot Atom, av vilket bonuspoängen gick till en stuffbag till liggunderlaget.
Priset då? 5.600:- och då är frakten på 56 dollar inräknat. Gör man som jag och handlar från länder utanför EU får man nästan räkna med att det blir tullkostnader, men jag kommer ändå långt under de 8100:- som det skulle kostan i Sverige. Kommer det igenom tullen, ja då blir det en solskenshistoria!
Beställningen lades i söndags och Moontrail skickade allt redan på måndagen. Lite skillnad mot de stackare som måste vänta till juli på sitt Hilleberg. Och då är ju tältet SVENSKT!
Jag återkommer i frågan när sakerna har kommit.
Ja, det beror ju på om du vågar chansa i tullen Annars får du lägga på typ 1500 i moms samt 4-5 % tullavgift också
// Jocke