Hej,
Jag söker lite funktionell fakta om Reval och Mari kajakerna.
Jo, jag har varit långt bak i trådarna och läst ganska mycket så nu vet jag var man köper dom och hur rejält dålig kvalité dom har och att dom bara säljer 5:e sortering genom en svart bakdörr utan någon som helst garanti annat är att botten kommer att gå ur redan 30m utanför bryggan och att man kommer att spetsas på den genombrutna glasfibern…
Men om man nu klarar att komma längre, säg att man får tag på en 3:e sorteringskajak, hur är dom då att paddla? Hur är en Mari-4/41 och hur är en Reval?
Det måste väl finnas någon som känner någon snåljåp som har svartsmugglat in en kajak från vårt östra EU-granland och som sedan tvingat dig med livet som insats att prova den? Eller kanske någon till och med vågar bikta sig och komma ut ur garderoben och berätta att jag har en Reval/Mari…
Som ni kanske ser så är jag ”lätt” ironisk och det beror på att det är så mycket skitsnack i denna sak och vill få fram lite objektivitet. Jag trodde att friluftssidan skulle vara ganska prestigelös men icke… Det är som inom alla intresseområden, har man inte ”rätt” grejor så är man en outsider!
Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker att det är en intressant affär att köpa en vettig kajak för ~7500 för en Reval och ~6000 för en Mari-4 med tanke på att jag får TVÅ kajaker för motsvarande pengar som jag får en hemma i gamla ”Svedala” och på köpet får jag också en trevlig semester i Estland.
Allt snack om dålig kvalité bara för att det inte görs i England eller Sverige är bara snack, jag är själv i en bransch där vi tillverkat allt i Sverige tidigare och vi gjorde allt för att hålla Öst-tillverkarna stången för att senare göra samma sak med Kineserna men det är bara att vika sig för deras kunskap, om du bara noga specar vad du skall ha och hur du vill ha det så får du det med en enorm jämnhet, det är min erfarenhet!
Så släpp nu stoltheten och kom med lite funktionell feedback, det är inte för inte som Skoda är ett starkt växande bilmärke… (vilken avvikelse…)
/Rob
Jag söker lite funktionell fakta om Reval och Mari kajakerna.
Jo, jag har varit långt bak i trådarna och läst ganska mycket så nu vet jag var man köper dom och hur rejält dålig kvalité dom har och att dom bara säljer 5:e sortering genom en svart bakdörr utan någon som helst garanti annat är att botten kommer att gå ur redan 30m utanför bryggan och att man kommer att spetsas på den genombrutna glasfibern…
Men om man nu klarar att komma längre, säg att man får tag på en 3:e sorteringskajak, hur är dom då att paddla? Hur är en Mari-4/41 och hur är en Reval?
Det måste väl finnas någon som känner någon snåljåp som har svartsmugglat in en kajak från vårt östra EU-granland och som sedan tvingat dig med livet som insats att prova den? Eller kanske någon till och med vågar bikta sig och komma ut ur garderoben och berätta att jag har en Reval/Mari…
Som ni kanske ser så är jag ”lätt” ironisk och det beror på att det är så mycket skitsnack i denna sak och vill få fram lite objektivitet. Jag trodde att friluftssidan skulle vara ganska prestigelös men icke… Det är som inom alla intresseområden, har man inte ”rätt” grejor så är man en outsider!
Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker att det är en intressant affär att köpa en vettig kajak för ~7500 för en Reval och ~6000 för en Mari-4 med tanke på att jag får TVÅ kajaker för motsvarande pengar som jag får en hemma i gamla ”Svedala” och på köpet får jag också en trevlig semester i Estland.
Allt snack om dålig kvalité bara för att det inte görs i England eller Sverige är bara snack, jag är själv i en bransch där vi tillverkat allt i Sverige tidigare och vi gjorde allt för att hålla Öst-tillverkarna stången för att senare göra samma sak med Kineserna men det är bara att vika sig för deras kunskap, om du bara noga specar vad du skall ha och hur du vill ha det så får du det med en enorm jämnhet, det är min erfarenhet!
Så släpp nu stoltheten och kom med lite funktionell feedback, det är inte för inte som Skoda är ett starkt växande bilmärke… (vilken avvikelse…)
/Rob